FastFiber

Opleiding CAD/Technisch tekenaar

Gestart door Britt, ma 04 08 2008, 12:22:55

Vorige topic - Volgende topic

Britt

Goeiemiddag,

Momenteel zit ik in de richting 'Bachelor in de interieurvormgeving', bijgevolg weet ik dus wel al een deel over materialen, methodes etc. Maar omdat ik liever het maquette maken en alle bijkomende dingen achterwege laat, zou ik graag mezelf enkel concentreren op het technisch tekenen en de verschillende materialen in de bouw.

ik vroeg me af of iemand weet waar ik in de buurt van Herentals (Herentals, turnhout, geel,...) een opleiding tot technisch/CAD tekenaar zou kunnen volgen.
Bij Horito geven ze Bouwkundig Tekenen (http://www.horito.be/index.php?m=2&p=51&s=115), dit is wel op secundair niveau, duurt 3j en na succesvol beëindigen van deze richting ontvang je een certificaat.
Bij Horito geven ze ook CAD-tekenen (http://www.horito.be/index.php?m=2&p=9&s=52) apart, en na beëindigen ontvang je een deelcertificaat CAD basis (deze opleiding duurt 1j, en zie ik dus meer zitten).

Nu vroeg ik me af of 1 van deze 2 een goede keuze zou zijn, want tegenwoordig zie ik bij de jobaanbiedingen dat men voor een job van CAD/Technisch tekenaar een diploma verwacht.

Als iemand hier me wat goede raad zou kunnen geven, zou dat ten zeerste geapprecieërd worden  :D

Mvg
Britt

Kenny H

Beste Britt,

Volgens mij zal je bij het cad tekenen (hetgene van 1j) vanaf nul beginnen in AutCAD en alles nog aangeleerd krijgen.
Bij hetgene van 3j zou je volgens mij al wat af moeten kennen van AutoCAD.  :roll:

Tis ook te zien wat jij juist wil, heb je al wat kennis ga dan voor die 3j, dit lijkt mij dan ook het meest interessante!  :wink:
1 jaar is idd het leukst maar je moet ook wat zien wat je ervoor terug krijgt!

Mvg

Kenny
8) Volvo 4 Life 8)

Britt

Hey,
bedankt voor de reactie Kenny!

Vanaf nul beginnen in AutoCAD zou voor mij niet slecht zijn, want met autocad heb ik nog geen ervaring, enkel met vectorworks.
Naast die 1 jarige opleiding van AutoCAD zou ik dan ook wel andere lessen bijvolgen (zoals bouwfysica, bouwconstructie, materialen (2 laatste heb ik dit jaar al wel reeds gekregen, maar dan nog).
Het probleem is ook dat ik van mijn ouders geen richting meer mag kiezen die 3j duurt, anders zou ik sowieso Bachelor in de Bouw gaan volgen.

Nuja, als iemand nog tips heeft over waar ik zulke opleiding(en) kan volgen (liefst in dagonderwijs), mag dat altijd laten weten : )

Mvg

Kenny H

Hey Britt,

Je hebt enkel uw eerste jaar al voltooid in de richting 'Bachelor in de interieurvormgeving' of zit je al verder?
Normaal gezien als je naar Bachelor Bouw zou gaan, zul je toch een aantal vrijstellingen moeten krijgen?
Daar al eens voor geinformeerd?
Ik heb Bachelor Hout gevolgd en daar was ook iemand die uit een andere richting kwam en door de vrijstellingen de 3j op 2j deed.
Volgens mij ben je beter af met die Bachelor Bouw dan x aantal cursussen te volgen.

Groetjes

Kenny
8) Volvo 4 Life 8)

Britt

Ja ik heb inderdaad enkel mijn eerste jaar nog maar voltooid (excl. de herexamens die ik nu nog moet doen).
Over die vrijstellingen ben ik ook al aan het nadenken geweest, maar waar ik de opleiding zou gaan volgen, starten ze er pas dit jaar mee (anders moet ik verder weg + op kot en dat zien mijn ouders helemaal niet meer zitten).
Daarom is het wat ambetant, mn ouders zien het niet zitten om nog zo'n opleiding te betalen, anders was ik het meteen gaan doen :)
Toch bedankt!

T!nne

Bij de syntra in Turnhout kan je avondcursus autocad basis volgen. 2 avonden in de week.
www.syntra.be

groeten
Tinne

digit

In het HORITO CVO volwassenenonderwijs te Turnhout geven ze ook zeer goede opleidingen betreft AUTOCAD 2009 en/of opleiding tot bouwkundig tekenaar.
Het laatste jaar zijn de meeste pc's vernieuwd, tevens hebben ze daar zeer goede leerkrachten.
Zeker een aanrader!

www.horito.be

FastFiber