FastFiber

Afbeeldingen in cad

Gestart door Frederik, za 26 07 2008, 13:16:23

Vorige topic - Volgende topic

Frederik

Kan mij iemand zeggen hoe je een afbeelding in cad kunt zetten zonder de link te plaatsen naar het bestand? ik heb het namelijk al geprobeerd door de afbeelding vanuit word te kopieren en daarna in cad te plaatsen maar wanneer ik het bestand terug open zie ik enkel nog de rand van de afbeelding maar is de rest onzichtbaar. ik wil namelijk geen link plaatsen omdat dit anders vervelend is voor het plotcenter wanneer zij telkens die link moeten opnieuw instellen vooraleer ze gaan plotten.

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Groeten Frederik

Gene

Heb je al is geprobeerd met "eTransmit"

hulpje

Als je een image toevoegt, vraagt AutoCAD naar het Path Type.
Daar heb je dan 3 opties, te weten 1: Full Path
                                                   2: Relative Path
                                                   3: No Path.

Als je voor optie 3 kiest, laat AutoCAD daarna in je Image opties zien, dat de Saved Path alleen je image naam is.

Om alles goed af te ronden, stuur je de tekening inderdaad via etransmit naar de Plotservice.

P.s. in de instellingen van etransmit, wel even een vinkje zetten bij: Place all files in one folder

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Frederik

wanneer ik een afbeelding invoeg als 'no path' en de tekening afsluit en terug open krijg ik de melding 'not found'. waarschijnlijk nog een instelling die ergens verkeerd is?

EddyBeerke

Zet het plaatje eens in de map waar de tekening staat.
Wat is dat het resultaat?
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

El Pablo

OLE object invoegen.

In de Toolbar insert zit de knop 'OLE object'. >Bestand gebruiken.
Hierbij de juiste BMP selecteren en invoegen. Nu voegt hij hem in in de tekening zonder een verwijzing naar een bestand te maken.
let wel op dat je tekening zo meteen erg groot kan worden, omdat het formaat van de foto er uiteraard bij wordt geteld.
Groeten!