yoin

carlos

Geachte,
kan ermij iemand soms raad geven bij:
ik heb verschillende tekeningen van architecten, maar nu zou ik die tekeningen één voor één in een kader moeten zien te krijgen die ik zelf ontworpen heb met
onze firm naam op...
Weet soms iemand hoe ik dat kan doen? Ik werk wel nog met autocad 2006.

Alvast bedankt!

Gene

Als het nog niet is gedaan maak je van je kader een Wblock.
Open de tekening die je in kaders (viewports) wil plaatsen.
Maak een layout aan, normaal verschijnt de dialoogbox "page setup" als dit niet is kies je in  pull down menu "File" Page Setup Manager.
In de dialoogbox kies je "modify" Een nieuwe dialoogbox verschijnt, in deze box kan je de instellingen voor printer, papierformaat, pagina orientatie enz.  ingeven.
klik op "ok en sluit de dialoogboxen.
De ingestelde pagina staat nu op je scherm.
Voeg je WBlock (kader) in.
Maak een aparte laag aan en zet deze op niet plotten.
maak de laag actief en typ het commando "MV" gevolgd door enter. Je kan nu een kader teken op je blad, als dit is gedaan zal de tekening er automatisch in verschijnen. dubbelklik binnen de kader zodat de lijnen v/d viewport dikker worden. plaats de knoppenbalk "viewports" in je tekening en pas de schaal aan.
Voila, dat is het
ps: typ in het zoekvenster eens layout in en dan zal je informatie genoeg vinden

Gene

Citaat van: Gene op ma 16 06 2008, 20:57:39
Als het nog niet is gedaan maak je van je kader een Wblock.
Open de tekening die je in kaders (viewports) wil plaatsen.
Maak een layout aan, normaal verschijnt de dialoogbox "page setup" als dit niet is kies je in  pull down menu "File" Page Setup Manager.
In de dialoogbox kies je "modify" Een nieuwe dialoogbox verschijnt, in deze box kan je de instellingen voor printer, papierformaat, pagina orientatie enz.  ingeven.
klik op "ok en sluit de dialoogboxen.
De ingestelde pagina staat nu op je scherm.
Voeg je WBlock (kader) in.
Maak een aparte laag aan en zet deze op niet plotten.
maak de laag actief en typ het commando "MV" gevolgd door enter. Je kan nu een kader teken op je blad, als dit is gedaan zal de tekening er automatisch in verschijnen. dubbelklik binnen de kader zodat de lijnen v/d viewport dikker worden. plaats de knoppenbalk "viewports" in je tekening en pas de schaal aan.
Voila, dat is het

ps: typ in het zoekvenster eens layout in en dan zal je informatie genoeg vinden
Carlos, is het nu gelukt of niet?

carlos

Nog geen tijd gehad om het te proberen, zal waarschijnlijk tegen het weekend in orde zijn.
Hou je op de hoogte!
En alvast bedankt voor de reactie!

carlos

Blijkbaar komt het niet goed met mijn kader...Weet er iemand hoe ik soms een nieuw kader kan maken dat danwelop A4 past, en op de juiste manier... :D
Ik werkte vroeger met Stabicad en werk sinds kort met autocad, maar is toch een hele aanpassing...

Mvg!

EddyBeerke

Citaat van: carlos op zo 22 06 2008, 18:34:12
Blijkbaar komt het niet goed met mijn kader...Weet er iemand hoe ik soms een nieuw kader kan maken dat danwelop A4 past, en op de juiste manier... :D
Ik werkte vroeger met Stabicad en werk sinds kort met autocad, maar is toch een hele aanpassing...

Mvg!

Klik met recht op een van de tab's en kies: "From Template".
Zoek nu naar in de mappen waar Acad is geinstalleerd naar (als voorbeeld): "ISO A4 -Named Plot Styles.dwt", en klik op open.
Klik "OK" om de selectie te accepteren.
Klik nu op de toegevoegde tab.
Zie hier een A4 mét viewpoort!!!

Nu is het alleen nog de viewpoort verschalen, hoe dat moet kun je elders op deze site vinden.(http://www.cadsite.be/smf/index.php/topic,897.msg4752.html#msg4752)
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

julien

hubruja

Citaat van: carlos op zo 22 06 2008, 18:34:12

Vreemd, ik wist niet dat Stabicad zonder Autocad kon werken.
Naar mijn weten is Stabicad een applikatie welke je onder Autocad draait.

Ik werk er al jaren mee.
A progammer is a device to turn coffee into programms.

FastFiber