yoin

hoow

hallo,

Weeral een probleem doordat mij tekeningen (ondanks mijn inspanningen) te groot worden.
Ik teken met een gammele 2002.

De tekening lijkt nu te groot om af te plotten hoewel de bestands grootte maar 429KB is.
We hebben al geprobeerd met eerst om te zetten naar een pdf maar ook die wil niet afplotten
En als er geplot wordt dan ontbreken er stukken of worden er maar een paar layer afgeplot.

Ik dacht dat mn redding ging liggen in het aanmaken van een plt, maar na wat heen en weer zoeken op dit forum ben ik daar niet meer zo van overtuigd.
Zijn er trucken om mijn tekening toch heelhuids uit de plotter te laten rollen?

De laatste redding zou zijn alle solid hatches verwijderen maar dat wil ik tot het allerlaatste uitstellen.  Zonder gaat de tekening er maar heel kaal en onafgewerkt uitzien.

hulpje

Heb je de tekening al eens gepurged?
Hiermee haal je overbodige informatie uit je tekening, waardoor je de bestand kleiner wordt.

Commando = PURGE.

Een andere optie is DWG TRUEVIEW downloaden en installeren.
Lees maar eens op de volgende website voor meer informatie.
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?id=6703438%26siteID=123112

Richard

HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

hoow

gepurged, layer filters verwijderd, lispjes als killdots enzo gedraaid.

I snap niet zo goed wat die trueview doet?
Je kan er dwg's mee bekijken en printen?
Als mijn tekening te groot is om te plotten via autocad waarom zou dat dan gaan met dit programma?
Wat blijkbaar ook vrij groot is om te downen.

Remo

Je tekening is niet te groot om te plotten...

er is een ander probleem....

alles al goed nagekeken,   ctb files plot instellingen zichtbaar/ontzichtbare lagen...  etc etc...

anders kan je audit misschien proberen, of er ergens een bitje fout zit...

misschien helpt het de tekening als een wblock weg te schrijven en die dan weer te inserten in een nieuwe lege tekening.....

maar de bestandgrootte kan het probleem niet zijn.....

hoow

aargh
ben een beetje gefrustreerd aant raken, heb een week aan die tekening gewerkt ...

Een ander kader in hetzelfde bestand plot zonder problemen, het betreffende kader afprinten op dEe A3 printer gaat ook zonder problemen.
Als ik het doorstuur naar de plotter zet hij de erste lijnen normaal, stopt dan, ik krijg een foutmelding 'dit document kan niet worden afgedrukt' 
Na een tijdje begint hij dan toch verder te ploten als ik niet cancel maar tis dan in brokken en stukken, hele strepen die er niet opstaan, dwars door lijnen en arceringen.

heb het nu al eens weggeschreven als Wblock en nog eens geprobeert maar het resultaat is precies hetzelfde.

mn bestand is nu 429Kb dus je kunt wel gelijk hebben dat het niet met de groottte te maken heeft.
dus er zou een foutje in de tekening kunnen zitten

hoow

toch vreemd
ik heb nu alle donkere solid hatchen die staan voor grond of aanpalende bebouwing vervangen door een dichte en donkere streep arcering en nu lukt het dus wel.
ALTIJD miserie eh die arceringen!
De gevel is van een oud herenhuis met nogal wat bogen en krullen, heb ik gevloekt om daar een arcering op te zetten!!  maar dat plote normaal af.

HofCAD

Beste Hoow,

Is bij je plotter een maximale tijd ingesteld?

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra

hoow

euhm, als ik zou weten waar ik daarachter moet zoeken zou ik dat graag beantwoorden.
zo gesofisticeerd is die hp designjet 430 niet denk ik.

Joop

Bij de printereigenschappen vind je onder de tab Geavanceerd de optie "Rechtstreeks naar de printer  afdrukken".
Deze optie inschakelen.
In 99,99% van alle gevallen list dit het probleem op.

Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

bart

Bij onze hp staat deze optie onder voorkeursinstellingen-> advanced en dan de optie in computer aan

Bij deze optie stuurd je systeem de tekening per regel naar de printer.
de tekening komt er dan altijd uit maar e.a duurdt wel een stuk langer

purge e.d hebben geen invloed op de grote van de plotfile deze bevat immers alleen wat er wordt afgedrukt
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart