FastFiber

Tabbladen in 2 rijen mogelijk?

Gestart door maren123, za 17 05 2008, 23:34:07

Vorige topic - Volgende topic

maren123

Als je in een tekening vb. 20 tabbladen onderaan hebt, kan je onderaan de tabbladenbalk 2 of 3 rijen hoog maken zodat je met 1 klik bij elk tabblad kan zonder dat je steeds de schuifbalk hoeft te gebruiken???
Autocad 2008 full version op werk.
Een nOOb met hoop :wink:

Joram76

Beste Maren,

Ik zou het niet weten. Maar je kunt jezelf ook af vragen of het niet behoorlijk onzinnig is om zoveel tabbladen te creeeren. Wordt het dan niet tijd om tekeningen te gaan plitsen?
Succes ermee!

groeten Joram
Tekenaar voor verkeersmaatregelen bij Heijmans

Wimhardeman

Joram

Ik zou dit ook graag willen weten aangezien ik ook tekeningen heb met meer dan 150 layouts.
Splitsen is hierin geen optie.

Ik denk helaas dat extra rijen tbv de tabbladen niet mogelijk is.

Gr. Wim

Indo_Jim

Tip

ctab gebruiken en  je tabname(layout) een beetje  simpel opzetten (naam layout)
Praat geen poep,
want er is al genoeg schijt in de wereld.

EddyBeerke

Misschien kun je beter met Xref's werken en dan per tekening (Tab) of per 10 ofzo een nieuwe file (dwg).
Wat is het nut van zoveel layouts? -->> een tragere PC!
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

bart

Het aantal tabbladen heeft nauwelijks/geen invloer op de prestatie's van je systeem.
Indien dit wel zou is moet je wat instellingen in autocad aanpassen.
NB. Het kan heel handig zijn om een veel layouts te maken denk bijvoorbeeld aan detail boekjes
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

zone2000

Bij trage overgangen tussen de tabbladen kun je het volgende proberen:
LAYOUTREGENCTL en dan kiezen tussen 0, 1 of 2. Afhankelijk van je systeem kunnen tabbladen sneller werken op je systeem.
(Mat dank aan HofCAD)

Maar het is juist erg handig om veel tabbladen in één tekening te hebben en door alleen maar viewports te gebruiken in je tabbladen krijg je dat je hele tekening gebasseerd is op één hoofdtekening.
Dus zodra je iets aanpast in je hoofdtekening wordt dit meteen doorgevoerd in je tabbladen.

Ik heb een aanvullende vraag op dit topic: Is het mogelijk om meerdere tabbladen teglijk op één scherm open te hebben?

Met vriendelijke groeten,
Lars

HofCAD

Beste Lezers,

Wil de firma Autodesk ons niet in de richting van sheets laten gaan,
i.p.v. tekeningen met meerdere Layout tabs?

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra

yooh willie

Beste zone2000,

Voor regenereren van de Layout kun je kiezen tussen 0, 1 en 2. Welk getal geeft welke functie?
Kun je dit uitleggen? Ik heb nl een tekening met 256 Layouts. Dit schijnt het maximum te zijn. Wanneer ik regelmatig in de Layouts zit te werken krijg ik ook nog vaak een FATAL ERROR. Heel vervelend, duurt alleen nog maar langer.

Ik werk met Acad 2008

Willie

yoin