FastFiber

Taalinstelling AutoCAD 2008 LT

Gestart door Hette, vr 18 04 2008, 18:27:30

Vorige topic - Volgende topic

Hette

Hallo iedereen,

Ten eerste, dit is de eerste keer dat ik hier ben  :)
Leuke site om vragen te stellen over AutoCAD.

Ik heb een vraagje betrekking tot de taalinstelling in AutoCAD LT 2008.
Deze staat op engels en ik wil hem graag in het nederlands want dat vind ik prettiger werken.
Ik draai AutoCAD op Windows Vista en ik heb dit programma gekocht via mijn school (Hanzehogeschool Groningen)
Is er ergens een tool om te downloaden waarmee ik een nieuwe taal op AutoCAD installeer?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten,
Hette  8)

TTB

Even op google zoeken. Ik weet dat er in het verleden zowel menu en help vertaal-CD's zijn geweest, welke gratis te downloaden waren. Ik raad je echter aan om het toch bij de standaard engels-talige versie te houden. Kom je ooit op een ander systeem te werken, dan zal je hier waarschijnlijk moeilijk mee uit de voeten kunnen.

Groeten en succes.
Peter

Hette

Ik heb wel een Nederlandse Help gevonden bij www.2dcad.info maar dit is niet voor het hele systeem.
Misschien enige zoektips?

Alvast bedankt :vreegoe:

julien

Ik ben dat nog niet gratis tegen gekomen.
Ik raad het ook heel sterk af. Geen enkele firma zal hier voor willen bij betalen.
De help in jouw taal, dat is geld waard, maar de commando's waarom zou dat in het nederlands moeten zijn.

Hette

De commando's mogen van mij in het engels blijven maar het menu zelf.

File -> Bestand
Modify -> Bewerken

Engels is niet mijn sterkste kant en daarom ben ik veel tijd kwijt met het zoeken van de engelse vertaling  :)
Vind ik zelf een beetje jammer want dat gaat ten koste van je tekenplezier

Groeten

julien

Dan zal je dat eens moeten na vragen bij je reseller.
Gratis ga je dat niet vinden.
Je kan het natuurlijk altijd ook zelf vertalen. Autocad is volledig aan te passen (ik denk dat het acad.mnu is dat je moet aanpassen).
Altijd eerst de bestanden backuppen natuurlijk!
Alleen... Dat menu, dat gebruik je toch bijna nooit?

Hette

Dan zal ik op school vragen of ze mij kunnen helpen met een Nederlandse versie.
Ik gebruik dat menu alleen om dingen in te stellen.
En aangezien ik deze versie net heb moet ik hem nog aanpassen aan mijn instellingen  :)

Bedankt voor de hulp

JMD

Of je wel of niet goed in engels bent, hou gewoon even vol om engelse versie te blijven gebruiken. Ik zelf ben ook erg slecht in engels maar heb AutoCAD toch aardig onder de knie gekregen. Gebruik in het begin dan vooral je knoppenbalken en gebruik nederlandse handleiding. Dan kom je al een heel eind. Je zult hier in de toekomst erg veel gemak van hebben.

Gr JMD

veebee

misschien is het een poging waard om de teksten van je menu's één keer handmatig van het Engels om te zetten in het Nederlands.
dit gaat vrij simpel via je CUI-scherm.
het is wel even doorbijten, maar dan heb je ook je eigen teksten in je menu.

Gene

Citaat van: veebee op di 29 04 2008, 08:25:48
misschien is het een poging waard om de teksten van je menu's één keer handmatig van het Engels om te zetten in het Nederlands.
dit gaat vrij simpel via je CUI-scherm.
het is wel even doorbijten, maar dan heb je ook je eigen teksten in je menu.
Ik zou even doorbijten in het Engels, zo ben je met iedereen mee

FastFiber