FastFiber

afdrukken autocad probleem

Gestart door Tim81, vr 28 03 2008, 21:18:32

Vorige topic - Volgende topic

Tim81

hey,

ben nieuw op dit forum en heb al direkt enkele problemen.
sinds 4 weken bezig met autocad tekenen, en ook via avondschool.
probleem is dat ik al meer wil kunnen dan op school wordt aangeleerd...

heb een HP k7100 printer gekocht dat ik ook op a3 kan afdrukken, maar hoe stel ik bij autocad een lege pagina in op a3 ? en ook een a4 ?
want had op school geleerd een kader te maken rond een a4, ik mail deze door, en druk deze af op een a4 en kader is mischien wel 5 keer te klein.
ook tekeningen op een a3 af te drukken lukt niet.
oftewel is de maatvoering niet juist,  oftewel staat er maar de helft op.

graag had ik wat hulp

Kenny H

Beste,

Onderaan heb je tabbladen, eentje met model op en dan 2 met layout.
Als je op 1 van de 2 tabbladen klikt (van layout) en erna op dezelfde met de RECHTERMUIS klik je op Page Setup Manager.  :arrow: selecteer layout1 of 2 en klik op modify.
Hier kun je uw pinter kiezen en uw pagina instelling wijzigen van A4 naar A3 en nog véél meer instellingen wijzigen.
Als je uw gewenste instelling gekozen hebt klik je ok en keer je terug.
Dan verkrijg je uw blad waar het print gebied aangeduid staat door die stippelijnen.
Het kadertje waar uw tekening in staat (staat ongeveer centraal in beeld) kun je verplaatsten, groter trekken enz.
Als je in dit kadertje nu dubbelklikt kun je terug zoomen en zo uw tekening zo groot mogelijk uitzomen, of inzoomen op details enz.
Hier zit je infeite terug in model te tekenen ook al zit je op uw tabblad layout
Terug keren na uw lay-out dubbel klikken buiten uw kader. of op de knop Paper klikken (staat als laatste onderaan naast Snap Ortho enz)

Mvg

Kenny

8) Volvo 4 Life 8)

Ninja

om A3 tekunnen printen moet je ook de instellingen van je printer goed zetten,
dit doe je door in je print scherm de knop "properties..." tekliken en de dan "costom properties" te kiezen
daar zet je de instellingen van je printer ook op A3.

en als je met je viewport op schaal wilt printen kan je dat ook instellen door:
selecteer de viewport klik dan op de rechter muisknop en selecteer properties.
dan kan je bij de opties van Misc je schaal instellen.
jaja ik weet het ik ben een beginner dus als je een goede tip hebt zeg het ik heb er zeker wat aan.

Richard1975

Hoi,

Ik zit voor het eerst op dit forum, dus ik zet even op deze manier mijn probleem/vraag erbij, ik hoop dat het gelezen (en beantwoord/opgelost) wordt.

Mijn probleem is, dat vanaf een tijdje geleden (weet eigenlijk niet eens meer precies sinds wanneer) ineens mijn adrukjes niet meer gecentreerd worden. In het plot-scherm staat alles gewoon goed ingesteld om de tekening (A3 formaat) netjes gecentreerd af te drukken. Op het hele kleine zwarte 'indicatie'-schermpje in het plot-dialoog-venster kan ik dan al een beetje zien dat het niet helemaal netjes in het midden staat. Op de plot-preview staat het dan nog wel enigszins in het midden, maar eenmaal uit de printer krijg ik dan vaak een afgekapte afdruk. Soms mis ik een rand van 1 of 2 cm, maar het gebeurt ook wel eens dat ik maar een halve of een driekwart afdruk krijg.

Wat ik ook altijd doe/deed, is printen naar een PDF-bestand. Maar ook hierop staat de afbeelding dan iets uit het midden. Het PDF-bestand krijg ik overigens tegenwoordig al helemaal niet meer afgedrukt, maar dat is weer een ander probleem (misschien dat iemand daar ook even op in kan haken).

Ik zou ik dus graag een antwoord op willen. Miischien is het iets heel voor-de-hand-liggends, maar ik ben even uitgepuzzeld ...

Ik hoor graag van jullie ...

Geweldig forum trouwens !

Groetjes
Richard
Spijkenisse (NL)

julien

Dat kan verschillende oorzaken hebben, maar om te beginnen zou het al handig zijn als je je acad versie vermeld.

Hoe druk je precies af? Vanuit model of paper space?
Druk je af via layout, extends, window of display?

Richard1975

Citaat van: julien op vr 18 04 2008, 10:29:15
Dat kan verschillende oorzaken hebben, maar om te beginnen zou het al handig zijn als je je acad versie vermeld.

Hoe druk je precies af? Vanuit model of paper space?
Druk je af via layout, extends, window of display?
sorry sorry sorry (beginner ...)

Ik werk met versie 2007, en dit probleem heb ik principe zowel vanuit model- als paperspace. En het maakt ook niet uit of ik window, extents of display gebruik ...

Groetjes,
Richard

Joop

Uit gelijksoortige ervaringen (met de Canon W8400) heb ik geleerd om de pc3 file opnieuw aan te maken.
Het is niet netjes, maar.................het werkt! (bij mij tenminste) :?
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

FastFiber