yoin

veebee

als ik bij de tab-bladen van hatch kijk, zie ik onder custom al mijn pat-files staan.
hoe kan ik deze benaderen?
ik krijg namelijk elke keer een foutmelding als ik er een aanklik.
is er een mogelijkheid om verschillende pat-files apart aktief te maken door ze te selcteren of pakt AutoCad alleen de acad-iso.pat?

lexxx

Ik werk zelf vrijwel nooit met losse custom hatches.
De enige keer dat ik van een opdrachtgever een aantal custom hatches kreeg, had ik het zelfde probleem wat jij hebt. Het bleek dat de naam van de hatch in het bestand niet overeen kwam met de naam van het bestand. En dat autocad daar blijkbaar een probleem mee had.

Bijvoorbeeld de Hatch heet “Klinkers”, maar iemand had om een of andere rede het bestand hernoemd naar betonstraatstenen.pat  :roll:
Het probleem werd opgelost door de .pat bestanden de zelfde naam te geven als de hatch.
the end of the line

veebee

Citaat van: lexxx op wo 02 04 2008, 16:19:31
Ik werk zelf vrijwel nooit met losse custom hatches.
De enige keer dat ik van een opdrachtgever een aantal custom hatches kreeg, had ik het zelfde probleem wat jij hebt. Het bleek dat de naam van de hatch in het bestand niet overeen kwam met de naam van het bestand. En dat autocad daar blijkbaar een probleem mee had.

Bijvoorbeeld de Hatch heet “Klinkers”, maar iemand had om een of andere rede het bestand hernoemd naar betonstraatstenen.pat  :roll:
Het probleem werd opgelost door de .pat bestanden de zelfde naam te geven als de hatch.

###
wat ik eigenlijk bedoel is het volgende:
wij hebben alle hatch-patronen hernoemd naar begrijpbare en logische namen.
alleen hebben sommige opdrachtgevers zo hun eigen patronen en benamingen.
de enige manier die ik ken om deze te gebruiken is ze dan te copieeren in onze pat-file.
je krijgt dan wel vervuiling van je eigen files, en dat is niet de bedoeling.
eigenlijk zou het mooi zijn om deze pat-file te kunnen laden en op te kunnen roepen vanuit bhatch.
nu zie ik de verschillende files wel staan, maar als ik er een selecteer in het tabblad custom, krijg ik steeds een foutmelding.

heb je hier misschien een oplossing voor?

lexxx

De enige manier die ik ken dat de custom hatches werken is 1 bestand met 1 hatch.
Zie voorbeeld met ansi32.pat

Het andere wat ik kan bedenken is een aparte support dir maken met dit acad.pat bestand, en als je voor betreffende opdrachtgever aan het werk bent deze dir boven in je support file search path te zetten. Of dit werkt moet je zelf maar proberen.
the end of the line

lexxx

Ik zie dat de vraag verplaatst is naar autocadexchange

Verschillende fora, veel dezelfde mensen.
the end of the line

veebee

Citaat van: lexxx op do 03 04 2008, 13:24:02
Ik zie dat de vraag verplaatst is naar autocadexchange

Verschillende fora, veel dezelfde mensen.
ik dacht, ik probeer het daar ook maar eens.
je idee over verschillende mappen, en instellingen in tools is wel een optie
alleen moet er volgens mij een eenvoudiger manier zijn
daarom blijf ik proberen.

bedankt voor je tip

lexxx

Geeft niet, moet je vooral doen. Maar als je inderdaad een eenvoudige manier gevonden hebt vergeet het dan niet hier ook even te melden. Ik ben inmiddels wel benieuwd. :mrgreen:
the end of the line

veebee

Citaat van: lexxx op do 03 04 2008, 15:37:00
Geeft niet, moet je vooral doen. Maar als je inderdaad een eenvoudige manier gevonden hebt vergeet het dan niet hier ook even te melden. Ik ben inmiddels wel benieuwd. :mrgreen:

de oplossing!!!!

maak ergens op je schijf mappen aan waarin de verschillende pat- lin- en andere files per opdrachtgever staan opgeslagen.
kies via tools-options de juiste map en sla dit als een nieuw profiel op.
je hebt nu de mogelijkheid per opdrachtgever de juiste files te beheren en aangepaste tool-bars te gebruiken, door bij options het desbetreffende profiel te kiezen.

lexxx

Ach ja, het zijn meestal de voor de hand liggende oplossingen die je over het hoofd ziet. :lol:
the end of the line

FastFiber