yoin

Dj

Hey,

Heb mijn autocad versie (2007) geinstalleerd en van in het begin heb ik het probleem dat wanneer ik bij het pannen (muiswieltje indrukken en verschuiven die handel) met de muis naar links ga, mijn beeld naar rechts gaat en omgekeerd ! Is voor gek van te komen ... heb er al veel tijd ingestoken en ben het beu vandaar mijn roep om hulp. HELUUUP ..... Wie kan mij de oplossing bezorgen ? In windows werkt alles normaal ...

Grtz

bart

In jouw autocad ook je zal er gewoon aan moeten wennen
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Dj

Citaat van: bart op wo 02 04 2008, 16:00:45
Ja natuurlijk het is daarom dat het op mijn werk wel normaal werkt en thuis niet !!

Dj

Citaat van: bart op wo 02 04 2008, 16:00:45
Trouwens het wordt tijd dat ge u motto onderaan dringend veranderd !!!  :wink:

Manu

Je gebruikt op je werk wellicht niet dezelfde muis als thuis..
Check daarom bij beide de instelling van 'het scroll-wheel' ... neem desnoods diemuis van je werk even mee naar huis en zie wat er gebeurd...

succes, Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Dj

Thx ... zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn ... ga dit vanavond eens bekijken.

bart

waarschijnlijk begrijpen we elkaar verkeerd

met het handje in autocad pak je de tekening als het ware vast als je het handje dan naar linksboven beweegt gaat de tekening ook naar linksboven
(en komt er dus rechtonder meer zichtbaar op het scherm)

Dat is voor zover ik weet de enige manier ik ben hem nog nooit anders tegen gekomen
wel dat e.a niet lekker werkt maar dan staat alleen microsoft scroll in de muisdriver niet aan.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Reimer

Jaren terug heb ik dit ook wel eens meegemaakt. Met het indrukken van het scroll wieltje kreeg ik geen handje (PAN) maar een soort bal. Deze reageerde als een soort joystick. (Ter vergelijking: druk in Excel eens op het scroll wieltje en beweeg ondertussen de muis). Volgens mij had het te maken met de muisinstellingen in Windows. Helaas weet ik de oplossing niet meer.

Reimer

Dj

Heb nog gisteren nog niet kunnen uitproberen wat Manu heeft voorgesteld maar vanaf ik wat meer weet houd ik jullie zeker op de hoogte. Ik denk dat Manu wel eens gelijk zou kunnen hebben.

Greetz ...

p.s: Mijn excusses Bart als ik wat hevig overkwam !!

FastFiber