yoin

Reimer

Aan de hand van het boek van R. Boeklage ben ik aan het expirimenteren met lisp. Ik heb in de Visual LISP Editor verschillende routines gemaakt en sommige opgeslagen. Nu krijg ik echter steeds de melding: Assignment to protect symbol: C:AI_MOLC Enter break loop?
Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is? Ik kan inmiddels de Visual LISP Editor ook niet meer afsluiten.

Reimer.

HofCAD

Citaat van: Reimer op di 01 04 2008, 14:29:32
Aan de hand van het boek van R. Boeklage ben ik aan het expirimenteren met lisp. Ik heb in de Visual LISP Editor verschillende routines gemaakt en sommige opgeslagen. Nu krijg ik echter steeds de melding: Assignment to protect symbol: C:AI_MOLC Enter break loop?
Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is? Ik kan inmiddels de Visual LISP Editor ook niet meer afsluiten.

Reimer.

Beste Reimer,

Heb je soms voor een variabele naam bijv. T of PI gebruikt?
Zoals bijv.: (setq t 2.0 PI (* 4 (atan 1)))
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dit vanaf AutoCAD 2000 verboden.
Bij het pulldownmenu Debug  in de Visual LISP Editor heb je 'Reset to Top Level'
om dan verder te gaan.

Met vriendelijke groet,
HofCAD CSI
ACADcadabra

Reimer

Beste Hofcad,

ik heb wel de volgende variabele gemaakt:
(setq h1 (* pi (/ h1 180.0)))
Maar geen T of PI in de naam van de variabele.

Ik heb een cursus.lsp gemaakt en losse lisp commando's ingetypt in de console. Ik kan nu wel cursus.lsp (ogenschijnlijk?) afsluiten maar niet de Visual lisp editor.
Op de console zie ik net dat vooraan _1_$ staat. Volgens mij is de editor dan nog ergens mee bezig. Hoe stop ik dit?

Reimer

Joop

Boven in de koppenbalk zie drie pijlen:
groen: ga naar volgende break
geel: stoppen met verwerken
rood stoppen en alles resetten.

C:AI_MOLC is een bestaande subroutine. Ik weet niet van welke applicatie hij is. Maar wel dat hij blijkbaar "protected" is net zoals bv acad en lwdisplay.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

FastFiber