FastFiber

foutje

Gestart door Ninja, do 20 03 2008, 09:39:48

Vorige topic - Volgende topic

Ninja

ik heb denk ik iets gedaan wat niet echt handig was:?
ik hoorde jullie alemaal namelijk veel over lisp praten en toen dacht ik bij mezelf: even kijken wat het is.
maar ik weet niet of het door lisp komt maar al me Commands werken niet meer zoals ze moeten werken.

wie weet er wat meer van, en hoe kan ik het weer normaal krijgen?

alvast bedankt,
M.V.G. Pieter
jaja ik weet het ik ben een beginner dus als je een goede tip hebt zeg het ik heb er zeker wat aan.

Reinier

Citaat van: Ninja op do 20 03 2008, 09:39:48
ik heb denk ik iets gedaan wat niet echt handig was:?
ik hoorde jullie alemaal namelijk veel over lisp praten en toen dacht ik bij mezelf: even kijken wat het is.
maar ik weet niet of het door lisp komt maar al me Commands werken niet meer zoals ze moeten werken.

wie weet er wat meer van, en hoe kan ik het weer normaal krijgen?

alvast bedankt,
M.V.G. Pieter

welke autocad? welke windows oid? wat heb je gedaan?
De creatieve denker ziet het onzichtbare,... voelt het ontastbare en bereikt het onmogelijke....

TTB

Wat heb je gedaan dan en wat werkt er niet meer naar behoren? Iets concreter zijn!

Groeten en succes.
Peter

Ninja

ik werk in autocad 2008 en met windows XP

wat heb ik gedaan:
ik heb via deze site iets voor lisp gedownload.
en ik heb het geprobeerd in teladen maar het lukte volgens mij niet echt:?

wat werk er nu niet:
als ik een Command "m" (van move) in voer dan werkt het niet:?
dan krijg ik:
Command: m
Unknown command "M".  Press F1 for help.
en het zelfde geld voor alle ander afkortingen
jaja ik weet het ik ben een beginner dus als je een goede tip hebt zeg het ik heb er zeker wat aan.

Reimer

Probeer eerst even of het volledige commando MOVE wel werkt. De afkorting M wordt geregeld in het acad.pgp bestand. Deze staat hier:
C:\Documents and Settings\username\Application Data\Autodesk\C3D 2008\enu\Support
Met het commando ALIASEDIT kun je je pgp bewerken/laden. Met REINIT kun je hem herladen wanneer je hem handmatig hebt aangepast.

Succes
Reimer

HofCAD

Citaat van: Ninja op do 20 03 2008, 09:57:55
ik werk in autocad 2008 en met windows XP

wat heb ik gedaan:
ik heb via deze site iets voor lisp gedownload.
en ik heb het geprobeerd in teladen maar het lukte volgens mij niet echt:?

wat werk er nu niet:
als ik een Command "m" (van move) in voer dan werkt het niet:?
dan krijg ik:
Command: m
Unknown command "M".  Press F1 for help.
en het zelfde geld voor alle ander afkortingen

Beste Ninja,

Op een of andere manier lijkt mij dat je als een echte Ninja
de file Acad.pgp om zeep hebt geholpen.
Kijk eens naar Tools->Customize->Edit program Parameters(acad.pgp)
of gebruik het commando AI_EDITCUSTFILE en geeft voor de filenaam acad.pgp
of gebruik het commando ALIASEDIT via Express->Tools->Command Alias editor of je iets gek ziet.

Met Vriendelijke groet,
HofCAD CSI

PS Zie voor vergelijking de acad.pgp in de Zip file, gebruik wel het Kladblok
voor veranderingen en niet Word.
ACADcadabra

julien

Ik heb de indruk dat het niets met lisp te maken heeft, maar dat gewoon je variabele pickfirst niet meer juist staat.

Ninja

ik denk inderdaat dat ik iets goed fout gedaan heb wand als ik probeer wat jullie zeggen krijg is een melding:?

zie bijlagen:

Joop

Ninje,

Welke lisp routine heb je gedownload?
En hoe heb je geprobeerd die in te laden?

Joop
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Ninja

dat weet ik niet meer precies ik heb hem ondertussen verweiderd.

en als ik het commando "reinit" in toets krijg ik de melding:

Ninja

is het meschien een idee om autocad opnieuw te instaleren?
of blijft het probleem zig dan ook voor doen?

Reimer

Krijg je ook meldingen wanneer je acad start (ontbrekende dcl-files)? Zo ja, zoek eens op je harde schijf naar deze bestanden. Indien ze wel op je PC staan dan staan er denk ik bepaalde paden niet goed ingesteld.

Ik had onlangs zelf het probleem dat allerlei bestanden niet gevonden konden worden. Ik heb toen uiteindelijk de hele map SUPPORT vervangen. Dit hielp. Ik moest wel al mijn eigen menu's en instellingen weer terugzetten. Mijn eigen menu's staan op een andere schijf.

Reimer.

Ninja

nou de map "suport" vervangen werk niet, nu werkt me gehele actocad niet meer :?
nou 1 voordeel nu weet ik zeker dat ik het niet meer werkend krijg dus zal ik hem op nieuw moeten installeren.
(en dan hopen dat de instellingen dan ook weer allemaal goes staan).

maar iedereen tog bedankt voor de hulp;)