FastFiber

niet geregistreerde verie autocad!!

Gestart door bezorgde gebruiker, di 19 10 2004, 13:16:39

Vorige topic - Volgende topic

bezorgde gebruiker

Hallo,ik werk op een kleine firma en teken met autocad,maar een niet geregistreerde versie.Mijn vraag is nu kan er mij iets tenlaste gelegd worden moest die firma daar ooit voor gepakt worden.Ik heb ze reeds verschillende gewaarschuwd maar dit word niet serieus genomen.

julien

Ik denk niet dat jij hiervoor aansprakelijk bent.
Leg hen misschien eens uit dat er goedkopere alternatieven zijn zoals AutoCAD LT of Jet CAD
http://hardware.kelkoo.nl/b/a/sbs/nl/software/title/jet+cad/117001.html

Joop

Bij controle wordt jouw werkgever zonder meer aansprakelijk gesteld.
Hij krijgt een minimaal een boete van enkele keren de licentiekosten plus de verplichting alsnog een volledig pakket aan te schaffen.
Jijzelf kan waarschijnlijk niet aansprakelijk gesteld worden voor het werken met dit programma.
Je kunt je echter het beste indekken door jouw werkgever schriftelijk op de hoogte te stellen van zijn overtreding. Ben jij daarna toch nog verplicht om met dit illegale programma te werken (bijvoorbeeld omdat je anders ontslagen wordt) kun je altijd bepleiten dat je geen andere keuze had.

De suggestie van Julien
CiteerLeg hen misschien eens uit dat er goedkopere alternatieven zijn zoals AutoCAD LT of Jet CAD
is zeker het overwegen waard.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

julien

Wij hadden 1 licentie en de rest was niet correct.
Nu is er 1 licentie voor een volledige versie, 1 floating voor 2 users LT en 1 intellicad. Dit kost ons wat meer maar je bent zo wel volledig in orde.
Je kan een gratis trial van jetCAD Pro downloaden, dit kost maar ongeveer â,¬125 en ziet er zeer knap uit.
Met de LT versie komen de meesten ook ruim toe...

bezorgde gebruiker

Oké,ik ben al iets gerustgesteld,dit vind ik nu eens tof aan dit forum!!Allemaal hartelijk bedankt voor  de reactie!!!

julien

Met plezier!  :wink:
Hopelijk zien we u hier nog vaak terug. (maar dan niet undercover  8)  )