FastFiber

dashboard (OPGELOST - doch niet eenvoudig - verschijdene mogelijkheden)

Gestart door Alain, wo 20 02 2008, 11:45:32

Vorige topic - Volgende topic

Alain

Ik werk al jaren met autocad en steeds wordt ik verrast door nieuwe problemen.
eigenlijk ben ik een cad-chauffeur en geen cad-mechanicien.

mijn probleem is dat mijn 3D-dashboard verdwenen is. t.t.z. het is volkomen leeg met vanboven de vermelding "learn about the dashboard".
Waar zijn mijn iconen,commando's naartoe?
waar heb ik weeral eens geknoeid?
wie helpt mij?

thx.
Alain

Reimer

Ik had en heb hetzelfde probleem. Wanneer je met de rechtermuisknop op (de rand van) het dashboard klikt dan kun je aangeven welke commando's je wilt hebben. Dit werkt vanaf acad2008. Waarom de knoppen zo nu en dan verdwijnen weet ik niet.

Groeten,
Reimer

Alain

Hey dank je Reimer voor je snelle antwoord.

maar mijn probleem is nog niet opgelost.
als je rechtermuisklikt dan ziet men "control panels" met een zwart pijltje (driehoekje) om de panels die je wenst aan te vinken.
Doch verschijnen er geen opties. het pijltje "werkt" niet dus.
nog steeds een groot ?

Alain

Manu

Alain,

Op de AutoDeskfora (http://discussion.autodesk.com/search.jspa?numResults=25&inputEntered=true&source=forumlist%7C8&q=dashboard&objID=c8) is dit een bekend fenomeen..

Heb je al een repair van je AutoCad geprobeerd?
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Alain

Manu,

het is mij gelukt, doch met enig gevloek.
op autodeskfora heb ik enkele richtlijnen gevolgd en een restore of reset gedaan via "customize workspace"
Eerlijk gezegd begrijp ik niets meer van moderne autocad. Het is LATIJN geworden voor mij.
ik had wel de dashboard terug maar ik was nu mijn layout (interface?) kwijt.
Ik werk al sinds autocad 9 en heb toen een 10 zaterdagencursus gevolgd. ik wou geen selfmade-cad-man zijn.
en sinds die tijd is het voor mij niet meer te volgen. Collega's kunnen mij ook niet helpen.

toch bedankt en bedankt aan Julien voor deze geweldige site.

op naar het volgend cad-obstakel.

thx.
ALain :D

Manu

Citaat van: Alain op vr 22 02 2008, 10:27:07
Manu,

het is mij gelukt, doch met enig gevloek.
op autodeskfora heb ik enkele richtlijnen gevolgd en een restore of reset gedaan via "customize workspace"
Eerlijk gezegd begrijp ik niets meer van moderne autocad. Het is LATIJN geworden voor mij.
ik had wel de dashboard terug maar ik was nu mijn layout (interface?) kwijt.
Ik werk al sinds autocad 9 en heb toen een 10 zaterdagencursus gevolgd. ik wou geen selfmade-cad-man zijn.
en sinds die tijd is het voor mij niet meer te volgen. Collega's kunnen mij ook niet helpen.

toch bedankt en bedankt aan Julien voor deze geweldige site.

op naar het volgend cad-obstakel.

thx.
ALain :D

Tja, Alain.. ik moet je nageven dat AutoCad allang geen eenvoudige software meer is .. vooral wanneer je 'customised' wil werken.. maar bon, je zocht (én vond) een oplossing voor je probleem en daarvoor kwam je naar de juiste plek : deze geweldige site van Julien!

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

FastFiber