FastFiber

Workspace opslaan

Gestart door crh, wo 20 02 2008, 09:52:39

Vorige topic - Volgende topic

crh

Kan iemand mij vertellen hoe ik een workspace kan opslaan (en waar) zodat al ik mijn autocad opnieuw moet instaleren dat ik mijn profiel kan laden waar ook mijn workspaces staan en dus mijn icoontjes weer op de goede plaats staan.

Gene

Kan je niet gewoon een template van je tekenblad en die opslaan. Via options ga je naar het menu file, daar kies je voor "Template Settings" vervolgens "Default Template Name For QNEW" Plaats hier je opgeslagen tekenscherm in.

Je instellingen kan je saven door je lege scherm te saven.
Filen name (een door u gekozen tekeningnaam)
Files of type ; hier kies je voor "AutCad Drawing Template (*.dwt)"

crh

Ik denk dat u mij verkeerd begrijpt.
Het betreft de workspace die word opgeslagen in de CUI bestand.
Deze workspace zorgt voor de indeling van mijn beeld betreft alle toolbars.
Als ik dus mijn autocad opnieuw installeer dan heb ik weer een standaard autocad indeling van de toolbars.
Ik moet dan op een een of andere manier mijn profiel weer kunnen laden zodat al mijn toolbars weer op de juiste
oude plaats staan.

Joop

Je kunt een profiel aanmaken via tools>>>options>>>tabblad profiles
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Gene

Citaat van: crh op wo 20 02 2008, 10:12:57
Ik denk dat u mij verkeerd begrijpt.
Het betreft de workspace die word opgeslagen in de CUI bestand.
Deze workspace zorgt voor de indeling van mijn beeld betreft alle toolbars.
Als ik dus mijn autocad opnieuw installeer dan heb ik weer een standaard autocad indeling van de toolbars.
Ik moet dan op een een of andere manier mijn profiel weer kunnen laden zodat al mijn toolbars weer op de juiste
oude plaats staan.
Iets te vlug geweest :?

Reimer

Wat je zelf ook al zegt is dat je workspace wordt opgeslagen in een CUI bestand. Ik heb een apart "workspace.cui" bestand gemaakt en hierin alleen mijn workspace opgeslagen. Deze kan ik nu dus ook achter een andere PC laden. Het opslaan gaat via het CUI-menu.

Reimer.

Indo_Jim

Citaat van: crh op wo 20 02 2008, 09:52:39
Kan iemand mij vertellen hoe ik een workspace kan opslaan (en waar) zodat al ik mijn autocad opnieuw moet instaleren dat ik mijn profiel kan laden waar ook mijn workspaces staan en dus mijn icoontjes weer op de goede plaats staan.

Je hebt een workspace aangemaakt.
D.m.v. _Cui
Kom je in de Customize User interfase
GA dan naar transfer tab
en dan naar Customizations in new CUI file tab

Maak daar een nieuwe d.m.v. save as  je eigennaam.cui  bv. in dir. workspace of profile
Sleep nu een workspace(main cui  file) naar deze eigennaam.cui ( Customizations in ....)

Als je workspace in de main.cui niet meer goed is kan je via je eigen de workspace weer terug zetten. (d.m.v slepen)
Let wel dat je de workspace wel update in je eigennaam.cui. (dmv. slepen)
Praat geen poep,
want er is al genoeg schijt in de wereld.

FastFiber