FastFiber

pro-e, prt, prt1 bestand openen in autocad

Gestart door Matthias, za 08 12 2007, 17:17:52

Vorige topic - Volgende topic

Matthias

Hallo,

Een collega van mij vraagt me hoe hij een pro-e, prt, prt1 bestand moet openenin autocad. Ik heb nog nooit van deze extensie gehoord.

Iemand mss wel, en mogelijk ook iemand die weet hoe ze te openen?

Alvast bedankt
Landschaps- en tuinarchitect

Ben Quanjer

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_bestandsextensies#P
Op deze website staan de meest gebruikte bestandsextensies en daar staan die van jouw helaas niet bij,
Zelf heb ik van deze extensies nog nooit gehoord. Wat is trouwens PRO-E, even gegoogeld en dat is een programma.
Er zijn ook PRO-E tekenaars.
Ik denk dat je bij de leverancier van het programma moet vragen of het kan en hoe. Er zal waarschijnlijk een plugin voor dat programma moeten worden geinstalleerd.
Ben Quanjer
Ben Quanjer

Matthias

Alvast bedankt.

De pro-e is inderdaad een programma had klein foutjes gemaakt in mijn vraagstelling maar de prt en prt1 zijn wel extensies.

Iemand anders mss van gehoord?
Landschaps- en tuinarchitect

julien

Waarschijnlijk gaat dat via een tussenstap moeten gebeuren.
Kan je in pro-e opslaan als .sat of .step?

martijn

Pro-E is een parametrisch tekenprogramma, te vergelijken met inventor, solid edge en solid works.
Pro-Enegineer werkt met de extensies .prt (part) en .asm (assembly), vergelijkbaar met .par en asm in solid-edge.
Ikzelf exporteer vanuit pro-e naar een step, welke ik vervolgens in rhinoceros omzet naar een dwg.
Rhino is een ander 3d pakket, wat dezelfde basis heeft als autocad, wat betreft commando's.
Hiervan kun je een gratis versie downloaden. Je hebt dan wel een beperkt aantal keren opslaan mogelijkheden.

Ik denkt dat nu het een en ander duidelijk is geworden.

Martijn

FastFiber