FastFiber

blocks omzetten naar een oudere versie van autocad

Gestart door Steve Vanden Bossche, di 15 01 2008, 14:26:59

Vorige topic - Volgende topic

Steve Vanden Bossche

Zou er een applicatie bestaan die het mogelijk maakt automatsich blocks van een 2008 versie om te zetten naar een 2004 versie.
Ik heb nu reeds een bib van 4400 in dynamic block ( viibility states). Wanneer ik naar een 2004 ga moeten dit dus ongeveer 18400 symbolen worden.
Daarom de vraag bestaat er iets om dit automatisch te wijzigen. Daar dit handmatig niet echt doenbaar is.

Steve

jo-king

je dwg's omzetten naar een vorige versie kan dmv DWG TrueView (vroeger trueconvert) zoek even in het forum of op de site van autodesk (is gratis)
je dynamic parameters / visibility sets exporteren naar aparte blocks kan (volgens mij) niet.

het is misschien handiger om de DWG-gateway plugin te installeren; zodat je de blocks van 2008 (dynamic) kan openen in 2004

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Steve Vanden Bossche

Dit had ik reeds al eens gelezen op het forum, maar er bestaat niets die dit automatisch doet. Want we willen namelijk onze bib uitleveren aan architecten en dealers.
En zo kan iedereen met de bib werken

jo-king

Citaat van: Steve Vanden Bossche op di 15 01 2008, 16:52:20
Dit had ik reeds al eens gelezen op het forum, maar er bestaat niets die dit automatisch doet. Want we willen namelijk onze bib uitleveren aan architecten en dealers.
En zo kan iedereen met de bib werken

om het "toekomst-gericht" uit te geven... zouden de architecten & dealers die met uw bib willen werken zich moeten aanpassen aan de "conventionele" vooruitgang in de CAD-wereld. autocad2008 (DWG v2007) is ondertussen al twee jaar in omloop.
iedereen zou nu stilaan toch wel up-to-date moeten zijn.

hoever moet een mens teruggaan om iedereen te kunnen dienen?
je geett een hand, ze nemen een arm...
straks moeten je nog overal PDF's van maken, of nog erger... BMP fototjes.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

Joop

Citeerom het "toekomst-gericht" uit te geven... zouden de architecten & dealers die met uw bib willen werken zich moeten aanpassen aan de "conventionele" vooruitgang in de CAD-wereld. autocad2008 (DWG v2007) is ondertussen al twee jaar in omloop.
iedereen zou nu stilaan toch wel up-to-date moeten zijn.

hoever moet een mens teruggaan om iedereen te kunnen dienen?
je geett een hand, ze nemen een arm...
straks moeten je nog overal PDF's van maken, of nog erger... BMP fototjes.

Sorry, Jo-King, dit ben ik niet met je eens.
Je vergeet dat een update van AutoDesk nog steeds veel geld kost per licentie, en dat zo ongeveer ieder jaar.
En, laten we eerlijk zijn, met uitbreidingen waar niet echt iedereen op zit te wachten.
Wil je wel met de mode meegaan, dan kost dit toch ook weer veel tijd (a 40 tot 60 euro per uur), zoals het aan maken van dynamische blokken en dus ook het .
Het werkt allemaal prettig, maar kun je niet zonder?

Voor alle duidelijkheid, I LOVE NEW GADGETS!
Maar praktisch gezien is een update van AutoCAD niet altijd nodig.
:mrgreen:
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

EddyBeerke

Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

jo-king

Citaat van: Joop op wo 16 01 2008, 10:33:46

Sorry, Jo-King, dit ben ik niet met je eens.
Je vergeet dat een update van AutoDesk nog steeds veel geld kost per licentie, en dat zo ongeveer ieder jaar.
En, laten we eerlijk zijn, met uitbreidingen waar niet echt iedereen op zit te wachten.
Wil je wel met de mode meegaan, dan kost dit toch ook weer veel tijd (a 40 tot 60 euro per uur), zoals het aan maken van dynamische blokken en dus ook het .
Het werkt allemaal prettig, maar kun je niet zonder?

Voor alle duidelijkheid, I LOVE NEW GADGETS!
Maar praktisch gezien is een update van AutoCAD niet altijd nodig.
:mrgreen:

Joop,
dit is misschien niet de juiste plek om zulke discutie te voeren; maar de nieuwe versies van autocad betreft niet enkel en alleen de "nieuwe gadgets" zoals dynamic blocks acad v2005 of de 3D functies van acad v2007.

ook DWF, sheet-sets, toolpalettes en de true-colors zijn extreem handige functies /  toevoegingen, die hun geld wel waard zijn; indien correct gebruikt.
+ het feit dat de nieuwe versies van autocad ook telkens beter / compacter kunnen saven. (dwg van v2000 was bijna twee keer zo groot als hetzelfde bestand in v2007 gesaved)

maar moest m'n baas de licentie niet betalen, zou ik ook zonder kunnen... alleen wat trager ;)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

FastFiber