yoin

rwbt

Vraag gewijzigd: Dan heb ik nog een andere vraag, als er getekend is met autocad 2008, met welke (oudste) versie van autocad kan ik deze 2008 tekening openen?

Oude vraag: Kan iemand mij helpen met deze vraag. Ik heb nog een aantal blocks van autocad 14  :oops:.
Met welke laatste versie Autocad zijn deze blocks nog te openen?
En als ze dan geopend zijn, zijn ze dan op te slaan met de nieuwere versie van autocad?

WebRacer

je kan oudere tekeningen met alle nieuwe versies openen en bewaren....
?

rwbt

Citaat van: WebRacer op za 05 01 2008, 15:10:08

Ooh oke, dat is duidelijk.

Dan heb ik nog een andere vraag, als er getekend is met autocad 2008, met welke (oudste) versie kan ik deze 2008 tekening openen?
Misschien moet ik van deze vraag even een nieuw onderwerp maken...

jo-king

Citaat van: rwbt op za 05 01 2008, 19:25:32
Citaat van: WebRacer op za 05 01 2008, 15:10:08

Ooh oke, dat is duidelijk.

Dan heb ik nog een andere vraag, als er getekend is met autocad 2008, met welke (oudste) versie kan ik deze 2008 tekening openen?
Misschien moet ik van deze vraag even een nieuw onderwerp maken...

de laatste jaren werkt autodesk per 3versies in eenzelfde bestandsformaat/opslag:

zo werkt 2000-2000i-2002 met dezelfde versie van DWG
dus eigenlijk save je hierbij altijd naar versie 2000

zo werkt 2004-2005-2006 met dezelfde versie van DWG
dus eigenlijk save je hierbij altijd naar versie 2004

zo werkt 2007-2008-(2009 ?) met dezelfde versie van DWG
dus eigenlijk save je in autocad2008 altijd naar versie 2007

wil je een bestand opslaan in autocad 2008, dat je moet kunnen openen met bv versie 2006; moet je dus eporteren naar versie 2004
(of nog beter.. werk altijd via ETRANSMIT (hierbij kan je kiezen voor welke versie het moet dienen + zitten alle xrefs, images, en plotstyles mooi mee in een gemakkelijk ZIP bestandje.)

j
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

bart

kijk hier eens
gratis software van autodesk waarmee je bestanden kan omzetten naar een eerdere versie zonder dat autocad daarvoor nodig is

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?id=6703438&siteID=123112
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

jo-king

Citaat van: bart op ma 07 01 2008, 11:29:54
kijk hier eens
gratis software van autodesk waarmee je bestanden kan omzetten naar een eerdere versie zonder dat autocad daarvoor nodig is

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?id=6703438&siteID=123112

of nog gemakkelijker:
http://www.dwggateway.com/

een plugin voor autocad, waardoor je eender welke versie kan openen. supergemakkelijk :)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Gene

er bestaat ook zoiets als DWG true convert met dit programma zet je tekeningen om in eender welke versie. Dit was ook gratis te downloaden maar ik kan het nergens nog vinden. ik heb het wel op een cd staan.

lexxx

Citaat van: Gene op ma 07 01 2008, 17:55:04
er bestaat ook zoiets als DWG true convert met dit programma zet je tekeningen om in eender welke versie. Dit was ook gratis te downloaden maar ik kan het nergens nog vinden. ik heb het wel op een cd staan.

True Convert is inmiddels opgenomen in het programma True View (zie link Bart), en dus niet meer appart te downloaden.
the end of the line

pieterjanv

antwoord op de nieuwe vraag : zie het schema van jo-king, m.a.w. 2007