FastFiber

Toon Shader

Gestart door Eric de Jong, di 28 09 2004, 11:30:45

Vorige topic - Volgende topic

Eric de Jong

Hoi,

Lange tijd heb ik gebruik gemaakt voor het renderen van mijn 3d tekeningen met een plugin voor autocad genaamd penguin3d. Deze kon een een cartoon achtige output creeren, non photo realistic. Nu is de versie die ik gebruik verlopen en de nieuwe demo's die je kan downloaden heeft een watermerk. En omdat het voor mijn afstudeer project is ben ik niet van plan om er 125euro voor de license te betalen.

Weet iemand toevallig een andere programma waarmee ik dit kan doen en die ik ergens kan downloaden. Ook al er een watermerk in zit of een andere beperking ben ik toch nog benieuwd. Dan kan ik altijd nog de beste kiezen.

Dank u

julien

Je kan je tekeningen eventueel foto realistisch renderen en achteraf 'cartooniseren' met een gratis programma als Photo filtre.

bart

neem even contact op via een mail met de betreffede firma
over het algemeen doet men niet moeilijk over een studenten versie

ik heb zelf destijds een jaar  met een rekenparket gewerkt dat ca. 100.000 gulden kosten voor niets
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Eric de Jong

Citaat van: julienJe kan je tekeningen eventueel foto realistisch renderen en achteraf 'cartooniseren' met een gratis programma als Photo filtre.

Dit zal niet werken julien, het mooie van een toonshader is dat hij de edges een soort hiden line effect geeft. Daarnaast gebruik ik dat programma omdat een realistische rendering veel tijd in beslag neemt en nooit mooi is i.v.m. de materials.

Citaat van: bartneem even contact op via een mail met de betreffede firma
over het algemeen doet men niet moeilijk over een studenten versie

ik heb zelf destijds een jaar  met een rekenparket gewerkt dat ca. 100.000 gulden kosten voor niets

Ik heb via de mail contact gezocht maar ik verwacht eigenlijk weinig resultaat. Ze hebben niet voor niks een studentenlicentie in het leven geroepen en daarnaast is er een demo te downloaden dus ik verwacht niet veel.

Tussenhaakjes, moest je niet een verzekering afsluiten in geval van diefstal van het rekenparket, Arkey vraagt dat namelijk.

Iemand anders nog ideeen???

bart

ik wist niet dat de betreffende firma een speciaal studenten versie uitgeeft.
autodesk doet dat ook en je krijgt autocad inderdaad niet gratis
bovendien verloopt een studentelicentie  naar 2 jaar of zo

wat de verzekering betreft die was toen niet nodig maar de tijden veranderen. De licentie was overigens wel begrenst voor een bepaalde tijd en na het afstuderen moest e.a retour worden gezonden.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

yoin