yoin

Blue_eyes

Hey hallo,

Wie kan mij helpen:)

Ik ben ondertussen begonnen aan autocad 3D en ik heb nu het 1 en ander gemaakt. Nu is het echter dat ik bijvoorbeel een grasondergrond doe en vervolgens een nieuwe oppervlakte wil met  bijvoorbeeld tegels. Als ik dit doe, dan komt het gras door de tegels heen en dat ziet er niet uit. Ondanks dat het 2 regionen zijn.

Is er een manier om ervoor te zorgen dat je die 'verschijnsel' niet meer krijgt? Ik wil dus gewoon een oppervlakte met gras en daarin een oppervlakte met bv. tegels zonder dat deze door elkaar gaan....

Wat ik al een geprobeerd heb is extrude, maar dan krijg ik er geen materiaal meer op:(

Is er iemand die dit weet? Ik wacht met smart op antwoord haha!

ciao,

Manu

Beste Blue eyes,

Teken gewoon de rand van je 'tegel'- en dat van je 'gras'-oppervlak, en kies je arceergebied middels 'pick point'...
Vergeet evenwel niet om vooraf je UCS te plaatsen in het juiste vlak!

succes,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Blue_eyes

Ik kom er verder niet uit eigenlijk...

Kan je misschien iets specifieker zijn met pick points enz?:)

Ik hoop dat je mij hierbij kan helpen!

Alvast thanks!

ciao,

Joop

Citeer
Wat ik al een geprobeerd heb is extrude, maar dan krijg ik er geen materiaal meer op
Voor dat je extrude: maak een copy van het te extruden veld op de zelfde plaats, dus over elkaar heen.
Bij extrude gebbruik je er dan een van.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Manu

Ok,

Ik ga ervan uit dat je je gras- en tegelpatroon wil aanmaken met het 'hatch'-commando ..
En je tekende wellicht reeds de contouren en maakte daar regions van.. wel, dan kies je de boundaries van je hatch middels 'pick point' ipv 'select object'..
Ook zorg je ervoor dat de 'island detection' is aangevinkt in het hatch-dialoogvenster.
Ik hoop dat het je wat duidelijker werd..

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Blue_eyes