yoin

silverster

Ik had linetype's aangemaakt, maar helaas ben ik nu dus deze ook kwijt.
wanneer ik een tekening opent waar ik die linetype's in heb gebruikt dan staan ze wel gewoon in de tekening.

mijn vraag is dus is er een manier om deze lijntype's terug te krijgen in het bestand?

Manu

Als je middels 'etransmit' de tekening 'inpakt' voor verzenden kun je misschien de lijntypes recupereren?
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

silverster

Helaas dat heb ik geprobeerd maar hij maakt geen bestandje aan met de verschillende linetype;'s

hulpje

Wat je doet is je opstart tekening openen. (De DWT-file)
Dan insert je de tekening waarin de juiste linetypes aanwezig zijn.
Vervolgens purge je de elementen die je niet in je opstart tekening wil hebben.
Sla je dwt-file op.
Elke keer dat je nu je AutoCAD start, heb je al deze linetypes in je tekening staan.

Nog een mogelijkheid is, is om deze DWT op te slaan als DWG.
Nu kan je een macro maken, om dit dwg bestand te inserten in je tekening, waar je de verschillende linetypes nodig hebt.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

bart

Volgens mij worden linetype's niet in de tekening opgeslagen.
maar vervangen door een ander type als de bestanden niet aanwezig zijn
(t/m  versie 2006 ben ik daar 100% zeker van)

Als ze wel goed worden weer gegeven staan de bestanden dus nog ergens op je systeem of op de server binnen het zoekpad van autocad
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

silverster

ik wil deze lijntype's eigenlijk gewoon weer in het formaat *.lin hebben, zodat ik ze in elke willekeurige dus ook de bestaande tekeningen kan invoeren

bedankt voor de reacties

Joop

Citaat van: bart op vr 30 11 2007, 11:42:28
Volgens mij worden linetype's niet in de tekening opgeslagen.
maar vervangen door een ander type als de bestanden niet aanwezig zijn
(t/m  versie 2006 ben ik daar 100% zeker van)

Als ze wel goed worden weer gegeven staan de bestanden dus nog ergens op je systeem of op de server binnen het zoekpad van autocad

Helemaal met je eens, Bart.

Sylvester, Waarscijnlijk kun je er achter komen door de optie ? van het commando -linetype te gebruiken.
Je krijgt dan een verzoek om de linetype file te selecteren.
De file heeft de extensie .lin

Een andere mogelijkheid is om met de zoekfunctie van de verkenner je harde schijf en alle (netwerk)locaties van je zoekpad in AutoCAD af te zoeken naar bestanden met de extensie .lin
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

silverster

Helaas,

ik heb het geprobeerd wat je had gezegt Joop, maar de linetype's staan er dus gewoon niet bij in de .lin bestanden.
Terwijl ze wel gewoon in de tekening goed worden weergegeven.

ik werk trouwens met autocad 2008

Joop

Je kunt natuurlijk altijd via Design Centre de (een) tekening met het lijntype openen en deze naar je huidige tekening slepen.
1) open Design Centre via: Ctrl+2 of menubalk of pulldownmenu Tools
2) surf naar de betreffende tekening
3) dubbelklik op deze tekening
4) dubbelklik op Linetypes
5) sleep het linetype naar je tekenveld
:wink:
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

hulpje

Hier een "gouden" tip, zoals deze op www.autocadexchange.com te vinden is.

Met dank aan de gebruiker zwaanser:

Je kan het ACAD.lin bestand gaan aanpassen via NotePad met behulp van de AutoCAD help, maar er bestaat vanaf AutoCAD 2004 een gemakkelijk commando voor het aanmaken van Lijntypes in de express Tools.

Teken eerst de lijn die je wilt creëren, je kan gebruik maken van lijnen, teksten, polylijnen, chapes …

Typ op de commando regel 'Mkltype', een dialoogvenster verschijnt een vraagt een naam en een plaats voor je .lin-file.

Vervolgens wordt er een 'Linetype name' en een 'Linetype description' gevraagd welke verschijnen in AutoCAD.

Selecteer het begin en eindpunt van de door jouw getekende lijn.

De code voor je lijntype wordt weggeschreven in je .lin-file en je lijntype wordt door AutoCAD geladen.

Volgens mij moet je met deze tip je problemen kunnen oplossen!

Richard

Reimer

Toch blijft het raar dat het lin-bestand niet te vinden is en het lijntype wel goed weergegeven wordt. M.b.v. de lisproutine findshape  kun je shx-bestanden laten weergeven dit in je tekening gebruikt worden. Als deze in je ijntype gebruikt worden kan dit misschien helpen. http://www.cadsite.be/smf/index.php/topic,1046.msg6364.html#msg6364

Reimer

Remo

Aplaus voor hulpje, al zou ik zeggen ga op de blaren zitten als je de boel niet backupped
en van je Autocad files geen kopie bewaard ergens op het netwerk/cdrom drive of voor mijn part op floppen....

silverster

Remo,

ik had die file's wel bewaard op een externe harde schijf, maar omdat die gasten van systeembeheer zo ongelooflijk dom zijn hebben ze ook mijn externe harde schijf gewist

hulpje

Remo,

Het aplaus is natuurlijk voor Zwaanser! :ole:
Ik heb alleen gezocht, gevonden en gedeeld.

Richard

silverster

ik heb het geprobeerd met de oplossing van de manier van zwaanser,

maar dit werkt dus niet hij zet een lyntype neer als alleen maar puntjes

helaas ik ben bang dat ik ze opnieuw moet gaan aanmaken