yoin

Jeroentje

Iemand die deze commando's kent in Autocad. Heb ze veelvuldig gebruikt in Autocad 2002. Inmidels aan het tekenen in 2007 mis ik vooral NTEXT verschrikkelijk. Denk dat Ntext staat voor nummerieke text en Dtext voor Datatext.

Hoe kan ik het uit 2002 halen en in 2007 importeren. En is het eigenlijk wel een orgineel commando. Vanavond even gekeken in 2000, 2006 en 2007 en kom het nergens tegen. Ook niet in express tools ???

Jeroentje

Gene

Ik heb nooit dat commando gezien denk ik. wel MTEXT

Jeroentje

Citaat van: Gene op zo 11 11 2007, 13:20:00
Ik heb nooit dat commando gezien denk ik. wel MTEXT

NTEXT heb ik ooit gezien in een versie van Autocad 2002. Het was vooral makkelijk bij een serie getallen in een tekening. We hadden veel opeen lopende nummers. Dus een textblok kon je met RECTANGULAR ARRAY vermenigvuldigen zowel horizontaal als verticaal. Daarmee kreeg je dus allemaal dezelfde textblokken. Na NTEXT op de comandregel moest je alle getallen één voor één aanklikken in de juiste volgorde. Hierna werd gevraagd met welke stap het omhoog moest dus behalve 1 kon je ook  2 of -3 opgeven. Hierna werden de getallen in de volgorde waarin je ze had aan geklikt veranderd, oplopend met wat je wilde. Hopelijk een beetje duidelijke uitleg ??

Kan het commando trouwens ook  niet vinden in een 10 tal Engelstalige PDF boeken over diverse versies autocad. Heb nu 2000L, 2004, 2006, 2007 en 2008 geinstaleerd op mijn computer staan en in geen van de versies staat het commando. Gecontroleerd door het in typen in de Comandbalk en in de help.

Ga dus vermoeden dat het een extern commando was of is.

Misschien iemand die het nog heeft en kan mailen ???

julien

Dat klinkt een beetje naar een zelf gemaakte lisp.
Misschien kan je iets doen met deze lisp:
http://www.cadsite.be/download/pafiledb.php?action=file&id=3

Manu

Bij AutoCad 2007 zit dat onder expresstools/Text/Automatic Text Numbering of via het commando TCOUNT..

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6