FastFiber

printen naar gedeelde printer gaat niet

Gestart door marcvelde, do 25 10 2007, 19:35:47

Vorige topic - Volgende topic

marcvelde

Situatie:

Laptop met Vista, autocad 2008

De laptop is draadloos verbonden via Linsys breedband router met desktop met XP Sp2, waarop autocad 2006 staat.
De printer HP deskjet 5150 is aangesloten op de desktop via USB. De printer wordt gedeeld met de laptop.

Printen vanuit de desktop lukt.

Printen vanuit de laptop geeft een foutmelding.

Als ik Plot aanklik en dan in het veld printer/plotter naam de printer (gedeeld) selecteer (\\DENONZE\Hp deskjet 5100 series); [DENONZE is de naam van de desktop, waar de (gedeelde) printer op aangesloten is], krijg ik volgend foutmelding:

AutoCAD Warning:

None: This plotter configuration cannot be used for one of these reasons: the driver connot be found, the device, the device cannot be found, or the driver has a problem. The None plot device has been subtituded.

Printen vanuit een ander applicatie (bvb. Word, Paint, ...) lukt wel vanuit de laptop.
Ik kan via een omweg nu wel afprinten. Ik sla het bestand op onder een lager versie (vb. 2004)op een USB-stick. Open het op de desktop met AutoCad 2006 en print het dan af.

Het is een oplossing, maar nogal omslachtig. Ik zou liever rechtstreeks kunnen printen vanuit de laptop.

Hoe kan ik dit oploossen. Iemand een idee?.

Groeten,

Marc Van de Velde.

bart

probeer het volgende eens.

ga in de tab file naar plotter manager en wis het pc3 bestand van de plotter.
zet onder options->plot publisch het vinkje voor hide systemprinter uit
plot selecteer de printer (zonder pc3 er achter)
stel de printer opnieuw goed in en sla de instellingen op met de onderste optie aan (de instellingen blijven dan ook buiten deze tekening beschikbaar)
maak de afdruk.
zet onder options het vinkje voor hide systeemprinters weer aan.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Nikolai

Beste Marc,

ik heb hetzelfde probleem gehad. Oplossing was vrij simpel. De systeemvariabele fullplotpath van 1 naar 0 gezet.
Ik kon toen weer gewoon printen.

gr Niek

marcvelde

Citaat van: Nikolai op ma 29 10 2007, 12:01:14
Beste Marc,

ik heb hetzelfde probleem gehad. Oplossing was vrij simpel. De systeemvariabele fullplotpath van 1 naar 0 gezet.

gr Niek
Waar vind ik Syseemvariabele fullplotpath????

Groeten,

Marc.

hulpje

Gewoon intikken in je command-line.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

marcvelde

Citaat van: bart op vr 26 10 2007, 07:44:47

stel de printer opnieuw goed in en sla de instellingen op met de onderste optie aan (de instellingen blijven dan ook buiten deze tekening beschikbaar)
maak de afdruk.

Dit lukt me niet. Ik vond geen specifiek pc3 bestand, dus naam maar Default Windows System Printer .
Bij selecteren van de printer krijg ik nog steeds de foutmelding.

marcvelde

Citaat van: Nikolai op ma 29 10 2007, 12:01:14
Beste Marc,

gr Niek
Heb het geprobeerd. =>bij selecteren van de plotter (printer) weer dezelfde foutmelding.
Dan maar de pc eens opnieuw opgestart => bij selecteren van de plotter (printer) weer dezelfde foutmelding.

WebRacer

ik zie weinig oplossingen, maar misschien nog 1:

installeer de printer eerst direct op de laptop, alsof hij daar op aangekoppeld zou zijn...
verander dan het path van LTP1 naar \\\\DENONZE\Hp deskjet 5100 series (ervan uitgaande dat Hp deskjet 5100 series de juiste gedeelde naam is)
ik zou de printer ook een kleinere naam geven op de desktop (bv. HP5100 - zonder spaties)
op deze manier installeer je de drivers op je laptop, en stuur je naar de desktop (maar kan hij niet meer klachen over de drivers)

veel succes
?

marcvelde

Citaat van: WebRacer op di 06 11 2007, 18:59:50
ik zie weinig oplossingen, maar misschien nog 1:

installeer de printer eerst direct op de laptop, alsof hij daar op aangekoppeld zou zijn...
verander dan het path van LTP1 naar \\\\DENONZE\Hp deskjet 5100 series (ervan uitgaande dat Hp deskjet 5100 series de juiste gedeelde naam is)
ik zou de printer ook een kleinere naam geven op de desktop (bv. HP5100 - zonder spaties)
op deze manier installeer je de drivers op je laptop, en stuur je naar de desktop (maar kan hij niet meer klachen over de drivers)

veel succes
Probeer ik, bedankt voor de tip. Ik laat wel weten of het op die manier lukt.

bart

Citaat van: marcvelde op di 06 11 2007, 18:02:47
Citaat van: bart op vr 26 10 2007, 07:44:47

maak de afdruk.

Dit lukt me niet. Ik vond geen specifiek pc3 bestand, dus naam maar Default Windows System Printer .
Bij selecteren van de printer krijg ik nog steeds de foutmelding.

maak de afdruk.

Sla het wissen dan over en begin rechstreeks met het instellen.
staat deprinter er helemaal niet in window's dan heb je hem gewoon nog niet geinstalleerd (en is het dus geen driver op je systeem aanwezig zoals autocad zegt)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Indo_Jim

Heb je printer wel in je options verwerkt, aangezien het wel werk in 2006.

Commando: Options.
Tab:Files
Onderwerp: Printer support filepath.
..... enz.

Praat geen poep,
want er is al genoeg schijt in de wereld.