yoin

Reimer

Beste cadkenners,

ik krijg vaak tekeningen van anderen welke ik moet afdrukken. Om dit snel te kunnen doen heb ik voor de standaard papierformaten lispjes geschreven die in een keer de instellingen goed zetten voor onze plotter.
(defun C:psA2E ()
(command "-plot" "y" "" "mijnplotter" "A2" "millimeters" "landscape" "no" "extents" "1=1" "0,0" "yes" "" "no" "no" "no" "no" "no" "y" "n")
(prompt "          de pagesetup    A2p-extents    is nu ingesteld")
)

Dit werkt erg fijn, behalve wanneer er al een ctb-file is toegekend welke acad niet kan vinden (missing). Dan loopt mijn lispje vast. Indien de ctb ontbreekt wil ik graag onze eigen ctb gebruiken.
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat in deze lisp eerst wordt gekeken of de ctb op none staat of missing is?

Groeten,
Reimer

HofCAD

Citaat van: Reimer op di 03 07 2007, 13:43:39
Beste cadkenners,

ik krijg vaak tekeningen van anderen welke ik moet afdrukken. Om dit snel te kunnen doen heb ik voor de standaard papierformaten lispjes geschreven die in een keer de instellingen goed zetten voor onze plotter.
(defun C:psA2E ()
(command "-plot" "y" "" "mijnplotter" "A2" "millimeters" "landscape" "no" "extents" "1=1" "0,0" "yes" "" "no" "no" "no" "no" "no" "y" "n")
(prompt "          de pagesetup    A2p-extents    is nu ingesteld")
)

Dit werkt erg fijn, behalve wanneer er al een ctb-file is toegekend welke acad niet kan vinden (missing). Dan loopt mijn lispje vast. Indien de ctb ontbreekt wil ik graag onze eigen ctb gebruiken.
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat in deze lisp eerst wordt gekeken of de ctb op none staat of missing is?

Groeten,
Reimer

Beste Reimer,

Kun je niet met
(setq plotstijl (vla-get-StyleSheet (vla-get-activelayout (vla-get-activedocument (vlax-get-acad-object)))))
controleren of de juiste *.stb of *.ctb is ingesteld.
En deze staat in de directory:
(getenv "PrinterStyleSheetDir")
En daarna bijv.:

(if (/= plotstijl "eigen.ctb")
(command "-plot" "y" "" "mijnplotter"
"A3" "millimeters" "landscape" "no" "extents" "1=1" "0,0" "yes" "monochrome.ctb" "no" "no" "no" "no" "y" "n"))

Met vriendelijke groet,
HofCAD CSI

PS Misschien is dit ook wel iets http://web2.airmail.net/terrycad/LISP/PlotDwgs.lsp
ACADcadabra

Reimer

Bedankt voor je reactie Hofcad. Ik ga er eens mee proberen.
Mijn lispkennis gaat nog niet verder dan het toepassen van standaard acad commando's en een beetje lijsten bewerken.
De schrijfwijze die jij gebruikt is mij nog onbekend.

Groeten
Reimer

Joop

Eigenlijk is het heel eenvoudig.
Als je volgende regel toevoegd aan het begin van jouw standaard plot routine moet het goed komen.
(if (= (getvar "pstylemode") 0) (command "convertpstyles") )

Ik zelf heb dit al jaren in gebruik onder een toolbar button.
^C^C(if (= (getvar "pstylemode") 0) (command "convertpstyles") ) _plot
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".