yoin

Reinier

Hallo mensen,

Ik ben een commando kwijt, we zijn hier bezig met een trap aan het tekenen, nu moet de aantrede van de treden telkens worden verdeeld in 185 mm. Nu wil ik een cirkel opdelen in 185. Met welk commando kan dit ook alweer?

Ik teken met acad 2005, graag geen lisp, er is een commando voor, maar weet deze niet meer

(array?)
De creatieve denker ziet het onzichtbare,... voelt het ontastbare en bereikt het onmogelijke....

Reinier

Citaat van: Reinier op zo 23 09 2007, 14:11:15
Hallo mensen,

Ik ben een commando kwijt, we zijn hier bezig met een trap aan het tekenen, nu moet de aantrede van de treden telkens worden verdeeld in 185 mm. Nu wil ik een cirkel opdelen in 185. Met welk commando kan dit ook alweer?

Ik teken met acad 2005, graag geen lisp, er is een commando voor, maar weet deze niet meer

(array?)

In navolging hiervan ben ik wel benieuwd, waarom mijn acad 2005 altijd vraagt om een YES, wanneer ik arceer m.b.v. hatch.

Als ik iets hatch in layout, klein of groot, vraagt hij standaard ""DO YOU REALLY WANT TO DO THIS?""

Iemand enig idee?
De creatieve denker ziet het onzichtbare,... voelt het ontastbare en bereikt het onmogelijke....

Kenny H

Beste Reinier,

Voor het verdelen van die cirkel gebruik je measure ipv divide.
Met Divide geef je het aantal delen en measure uw afstand.  :wink:

Heb bij mij eens gekeken voor te arceren, maar ik krijg zo geen meldingen.
Wat arceer je mss en met welk patroon? Of maakt dit niet uit?

Mvg

Kenny
8) Volvo 4 Life 8)

Reinier

Citaat van: Kenny H op zo 23 09 2007, 15:55:35
Beste Reinier,

Voor het verdelen van die cirkel gebruik je measure ipv divide.
Met Divide geef je het aantal delen en measure uw afstand.  :wink: Ik zal het proberen

Heb bij mij eens gekeken voor te arceren, maar ik krijg zo geen meldingen.
Wat arceer je mss en met welk patroon? Of maakt dit niet uit? Maakt niet uit, watvoor arceringen :-(

Mvg

Kenny

TTB

'Heb dit "probleem" met arceringen af en toe ook. De computer heeft dan zeer lang tijd nodig om blijkbaar e.e.a. uit te rekenen.
In dergelijke gevallen verdeel ik het te arceren gebied in kleinere stukjes en selecteer deze dan stuk voor stuk. Dan wordt e.e.a. zonder problemen geaccepteerd. Vreemd blijft het echter wel.

Groeten en succes.
Peter

Reinier

Citaat van: TTB op zo 23 09 2007, 16:29:58
'Heb dit "probleem" met arceringen af en toe ook. De computer heeft dan zeer lang tijd nodig om blijkbaar e.e.a. uit te rekenen.
In dergelijke gevallen verdeel ik het te arceren gebied in kleinere stukjes en selecteer deze dan stuk voor stuk. Dan wordt e.e.a. zonder problemen geaccepteerd. Vreemd blijft het echter wel.

Groeten en succes.
Peter

Vreemd is het, en ook verschrikkelijk irritant... :-(

Krijg deze melding, maar ik krijg het bij elke arcering en bij elke grootte.. :-S

""Command: h BHATCH
Select internal point: Selecting everything...
Selecting everything visible...
Analyzing the selected data...
1404 selected,
Do you really want to do this? <N> y
Analyzing internal islands...""

gr. Uit staphorst ;-)

hulpje

Dit probleem doet zich voor, als je groot bent uitgezoomd en er veel informatie om het te arceren vlak heen staat.
AutoCAD gaat dan kijken, wat er allemaal te arceren valt.
Een oplossing is, om goed in te zoomen of door heel veel overbodige lagen, tijdelijk uit te zetten.
Als je werkt met polylines, dan kan je ook een object selecteren.
AutCAD hoeft dan niet omliggende gebieden te gaan "bekijken".

Ik hoop dat je zo weer wat verder komt.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Reinier

Citaat van: hulpje op ma 24 09 2007, 08:35:50
Dit probleem doet zich voor, als je groot bent uitgezoomd en er veel informatie om het te arceren vlak heen staat.
AutoCAD gaat dan kijken, wat er allemaal te arceren valt.
Een oplossing is, om goed in te zoomen of door heel veel overbodige lagen, tijdelijk uit te zetten.
Als je werkt met polylines, dan kan je ook een object selecteren.
AutoCAD hoeft dan niet omliggende gebieden te gaan "bekijken".

Ik hoop dat je zo weer wat verder komt.

Richard

Bedankt voor de tip,

zal voortaan alle overbodige layers uitzetten.........

AutoCAD hoeft dan niet omliggende gebieden te gaan "bekijken".... autocad hoeft niet mee te kijken :-P... hij moet zn werk doen, trouwens wat vreet een grote tekening aan je pc-geheugen.. is het niet?... gister heeft hij 800 MB werkgeheugen gebruikt!!!!!!!!!

najah, mn pc kan dat ;-)