yoin

RR

Als ik bij acad 2006 eerst een selectie doe en dan dmv de rechtermuisknop via het pulldownmenu een command selecteer word mijn selectie opgeheven. Dit ligt niet aan de variabele pickfirst deze staat op 1. Heeft er iemand een idee hoe dit kan worden opgelost? Er moet een oplossing voor zijn want het werkt op enkele pc's wel en op andere niet.

Wimhardeman

Zit er een verschil in de Right-click Customization instellingen?

RR

Citaat van: Wimhardeman op vr 31 08 2007, 10:11:18
Zit er een verschil in de Right-click Customization instellingen?

Het is niet alleen bij het klikken op de rechtermuisknop ook als je de toolbars gebruikt.

Wimhardeman

Het enige wat het volgens mij zou kunnen zijn is de Pickfirst variabale maar die had je al gecontroleerd.

Gene

Staat de Noun/verb selection aangevinkt?

RR

Citaat van: Gene op vr 31 08 2007, 22:46:44
Staat de Noun/verb selection aangevinkt?
Noun/verb en pickfirst is het zelfde.

tlvenbladel

Misschien dat dit helpt: "Use Shift to add to selection"moet niet  aangevinkt zijn.

RR

Citaat van: tlvenbladel op wo 05 09 2007, 15:54:40
Misschien dat dit helpt: "Use Shift to add to selection"moet niet  aangevinkt zijn.

Dat maakt niets uit hij blijft de selectie afbreken.

hulpje

Heb je in 2006 de beschikking over het Express menu?
Dan zou je het volgende kunnen proberen.

Ga naar een pc waar het wel werkt.
Ga in pulldown menu Express naar de optie Tools, vervolgens naar System Variable Editor.... en in dat volgende menu ga al deze instellingen via SaveAll.... opslaan.
Op de pc waar het niet werkt volg je de stappen zoals hierboven omschreven, maar kies dan voor de optie Read...

Je hebt nu alle variabele instellingen, zoals op de goed werkende pc.
Heb je niet de beschikking over het express menu, dan kan je eventueel proberen of het volgende commando werkt: SYSVDLG.

Ik hoop dat dit je verder helpt.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

RR

Citaat van: hulpje op do 06 09 2007, 13:09:48
Heb je in 2006 de beschikking over het Express menu?
Dan zou je het volgende kunnen proberen.

Ga naar een pc waar het wel werkt.
Ga in pulldown menu Express naar de optie Tools, vervolgens naar System Variable Editor.... en in dat volgende menu ga al deze instellingen via SaveAll.... opslaan.
Op de pc waar het niet werkt volg je de stappen zoals hierboven omschreven, maar kies dan voor de optie Read...

Je hebt nu alle variabele instellingen, zoals op de goed werkende pc.
Heb je niet de beschikking over het express menu, dan kan je eventueel proberen of het volgende commando werkt: SYSVDLG.

Ik hoop dat dit je verder helpt.

Richard

Dat had ik ook al geprobeerd maar werkt ook niet.

hulpje

Kijk dan eens in je configuratie scherm naar je muis instellingen, zijn die op de verschillende pc's hetzelfde?

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

tlvenbladel

heb je de commando's  PICKADD  of   PICKFIRST  al geprobeerd?

tlvenbladel

de bovengenoemde command's moeten allebei op (1) staan.