yoin

pieterklaassen

Hi mensen,
een heb een vreemd printprobleem.
Ik teken op een A4. Wil hem printen 1:1 verticaal. Preview en partitial view, helemaal ok.
Wanneer ik nu print, gebeurt dat horizontaal, waardoor de onderste helft van mijn tekening ontbreekt.
Als ik hem dan horizontaal print , gebeurt hetzelfde.
Print ik d.m.v. de layout, dan krijg ik juist het onderste deel van mijn tekening voor 3/4 gedeelte.
Ik hoop dat jullie het probleem begrijpen en mij kunnen helpen.
Ik weet niet of het  er mee te maken heeft, maar de grid is in totaliteit veel kleiner als mijn ingestelde A4.

Petperm

Misschien moet je eens kijken bij de instellingen van dview, target, camera, enz... (Commando "dview"). Ik had onlangs iets gelijkaardigs en dit was toen de oplossing:

(command "dview" "" "TWIST" 0 "")
(command "dview" "all" "" "points" "0,0,0" "0,0,1" "")

Ik heb het achteraf in een LiSPje gezet, vandaar de haakjes. Maar als je dit letterlijk in de commandolijn zet, werkt het, als dat het probleem is natuurlijk  :wink:
PetPerm

Bravo1974

Citaat van: pieterklaassen op di 28 08 2007, 17:54:47
Hi mensen,
een heb een vreemd printprobleem.
Ik teken op een A4. Wil hem printen 1:1 verticaal. Preview en partitial view, helemaal ok.
Wanneer ik nu print, gebeurt dat horizontaal, waardoor de onderste helft van mijn tekening ontbreekt.
Als ik hem dan horizontaal print , gebeurt hetzelfde.
Print ik d.m.v. de layout, dan krijg ik juist het onderste deel van mijn tekening voor 3/4 gedeelte.
Ik hoop dat jullie het probleem begrijpen en mij kunnen helpen.
Ik weet niet of het  er mee te maken heeft, maar de grid is in totaliteit veel kleiner als mijn ingestelde A4.

Ik heb dergelijk probleem soms met mijn PDF-Writer. Alle instellingen staat goed in mijn autocad maar toch komt het er steeds gedraaid uit.
Instellingen aangepast in mijn default settings van de printer en nu OK

groetjes