FastFiber

de ene layer voor de andere vooraf instelbaar?

Gestart door Matthias, do 23 08 2007, 11:01:32

Vorige topic - Volgende topic

Matthias

Hallo

Ik zit men een klein probleempje. Ik ben tuinarchitect en gebruik in mijn plannen verschillende blocks voor heesters, bomen e.d.

Mijn vraag is nu of het mogelijk is om bijvoorbeeld in te stellen dat de layers van bomen constant boven deze van heesters staat eender in welke volgorde deze werden opgetekend. Ik kan dit dan bijvoorbeeld instellen bij mijn template dat ene layers altijd boven andere staan.

Nu moet ik telkens voor ik mijn plannen laat plotten met quick select de ene layer voor de andere plaatsen en dit vraagt natuurlijk weer een extra handeling

Weet iemand raad?

Groeten Matthias
Landschaps- en tuinarchitect

Manu

Matthias,

misschien dat dit je helpt : http://discussion.autodesk.com/thread.jspa?messageID=1789461, vooral dan DOBYLAYER.VLX lijkt me interessant
maar ik heb die nog niet getest....

succes!

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Matthias

Brengt inderdaad hetgene met zich mee wat ik wil maar heeft dezelfde functie als quick select en dan draw order.

Met deze vlx. krijg je een tabel waar je de ene layer boven de andere kan plaatsen. Enige nadeel is dat dit terug tijdelijk is.
M.a.w. moet dit terug bij iedere tekening opnieuw worden uitgevoerd eens volledig gedaan

Deze vlx. zou perfect werken als hij hierbij onthoud dat de layers zo moeten blijven ten opzichte van elkaar

Toch bedankt Manu dit blijft een handige functie hoor. Niet zo omslachtig als quick select.

Mvg Matthi

Nog iemand een voorstelletje

Matthias