FastFiber

Solid edge export mogelijkheden

Gestart door Merwede, vr 27 07 2007, 09:35:11

Vorige topic - Volgende topic

Merwede

Op mijn werk maken we gebuik van Autocad 2005/2008 en cadmatic. Nu is er een leverancier die zijn modellen in Solid edge maakt.
We hebben gevraagd of hij zijn modellen wil exporteren naar een leesbaar bestand in autocad (3D) zodat wij het kunnen converteren naar een leesbaar bestand in cadmatic.

De conversie verloopt via autocad omdat we daar een speciale tool hebben om het model op te slaan als een cadmatic model. (*.3DC)

Alleen geeft de leverancier aan dat het erg veel werk is om een model om te zetten naar een leesbaar autocad bestand. Hij moet blijkbaar via een sub module de export doen en daar heeft hij volgens eigen zeggen geen tijd voor.

Nu is mijn vraag wat de mogelijkheden zijn om het bestand aan te bieden vanuit solid edge.
Autocad kan een *.sat file wel inlezen en exporteren maar kan solid edge dit ook en is dit gemakkelijk? Of kan ik beter voor IGES, STEP of VRML gaan?

Hopelijk kan iemand mij wat duidelijkheid verschaffen.

Ps ik ben dus niet bekend met solid edge!

Bij voorbaat dank.

AHA-D

Solid Edge doet enkel export van tekeningen naar Autocad, en ook omgekeerd wordt enkel tekeningen ingelezen, geen 3D. Maar er is wel een eenvoudige "save as" naar SAT, STEP, IGES, Parasolid.

Alex

Merwede

Citaat van: AHA-D op di 07 08 2007, 00:01:35
Solid Edge doet enkel export van tekeningen naar Autocad, en ook omgekeerd wordt enkel tekeningen ingelezen, geen 3D. Maar er is wel een eenvoudige "save as" naar SAT, STEP, IGES, Parasolid.

Alex

Het probleem is inmiddels opgelost. Een andere deel van ons bedrijf in slowakije heeft de beschikking over solid edge en exportmodules. We kunnen dus het door ons gewenste model in alle mogelijke vormen omzetten.

Ps we hebben trouwens een *.sat file geprobeerd in te lezen in autocad maar die kan daar dus weinig mee. van de 10 test modellen werkte er geen 1! Terwijl dit toch in te lezen zou moeten zijn in autocad. raar maar waar

julien

Je moet een (heel) oude sat versie kiezen dan lukt het wel, maar echt netjes is het niet...