FastFiber

acad dwg plotten maar de gradients worden niet mee geplot

Gestart door stroke33, wo 08 08 2007, 18:40:17

Vorige topic - Volgende topic

stroke33

Hallo,

Ik ben wat Acad een echte Dummie, maar door mijn pc kennis kreeg ik de volgende vraag voorgelegd:

Stel ik heb een prachtige tekening dwg gemaakt en opgeslagen van een huis,nu zitten er in die dwg nog al wat
gredients in verwerkt ofwel kleurvlakken als ik de dwg nu ga plotten komt de gehele dwg er uit zonder kleurvlakken ofwel
gradients.

Ik werk onder Win XP en Autocad 2008 en de dwg is om te plotten omgezet naar autocad 7 en er worden
tijdens het plotten alleen lijnen geplot,als ik de dwg uitprint op mijn printer dan is alles prima.

Wie heeft er een antwoord/oplossing voor mij.

bart

Als het probleem printer/plotter afhankelijk is dan dien je het te zoeken in de instellingen van de printer waar e.a fout gaat.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Reimer

Het probleem kan ook gewoon in de tekening zitten. Geeft de plot preview wel de juiste weergave? Er zijn vaak verschillende mogelijkheden waarom een bepaald vlak niet geplot wordt. Een veel voorkomend probleem is dat de laag waar het vlak op staat is ingesteld op niet plotten.

Is het een erg grote tekening? Misschien kun je de tekening hier posten? Of anders mailen (reimer36@hotmail.com). Dan kan ik even voor je kijken.

Reimer

bart

Citaat van: Reimer op do 09 08 2007, 11:04:38
Het probleem kan ook gewoon in de tekening zitten. Geeft de plot preview wel de juiste weergave? Er zijn vaak verschillende mogelijkheden waarom een bepaald vlak niet geplot wordt. Een veel voorkomend probleem is dat de laag waar het vlak op staat is ingesteld op niet plotten.

Is het een erg grote tekening? Misschien kun je de tekening hier posten? Of anders mailen (reimer36@hotmail.com). Dan kan ik even voor je kijken.

Reimer

Reimier het probleem treed op bij 1 plotter
dan heeft het volgens mij met de instelling van deze plotter te maken en niet met de tekening
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

stroke33

Citaat van: Reimer op do 09 08 2007, 11:04:38

Reimer

Ik zou de dwg wel willen opsturen maar ik bezit hem niet,maar wat je daar over de plot preview vermeld is intresant want als ik dit probeer dan krijg ik de volgende fout melding in de commandline _preview The selected layout has an invalid hardcopy configuration.

Of moet ik mischien de dwg file eerst omzetten naar een dxf omdat het mij opvalt dat als ik in de tekening in dwg op alles selecteren druk ik alle coördinaten te zien krijg en in de dxf file alleen de omtrek van het teken vel.

julien

Ik lees dat de tekening om gezet wordt naar versie 7 om te plotten.
Waar is dat voor nodig?
Volgens mij bestonden gradients toen nog lang niet dus kan het zeker niet geplot worden.