yoin

hub

Voor mijn  presentatietekeningen wil ik vlakken natuurgetrouw inkleuren en het liefst op een manier zoals je arceringen in een vlak zet.
Bijvoorbeeld: Ik teken een wandkast en de deuren worden uitgevoerd in notenhout, dat notenhout wil ik dan ook in kleur zichtbaar maken in de tekening.

Op de manier zoals ik het nu doe werkt het niet goed.
Ik scan nu het gewenste kleurenpatroon in en via insert - raster image reference plaats ik deze afbeelding in het vlak dat ik wil invullen. Helaas ben je dan heel beperkt met het aanpassen van afmetingen van je afbeelding aan je vlak op de tekening.
Je kunt de afbeelding dan wel vergroten of verkleinen echter steeds in zijn oorspronkelijke verhouding.
Is er een manier om je image makkelijk aan te passen aan je vlakvorm?
Of zijn er nog andere mogelijkheden om een vlak te voorzien van je eigen afbeeldigen?

hulpje

In AutoCAD 2007, in het onderdeel Express Tools, onder het kopje Draw, zit een optie SuperHatch.
Hiermee moet het lukken.

Succes!

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Reinier

Citaat van: hulpje op ma 16 07 2007, 13:13:16
In AutoCAD 2007, in het onderdeel Express Tools, onder het kopje Draw, zit een optie SuperHatch.
Hiermee moet het lukken.

Succes!

Richard

niet in acad 2006 ???
De creatieve denker ziet het onzichtbare,... voelt het ontastbare en bereikt het onmogelijke....

hulpje

Ff gechekt, ook in 2006!

hub

Mijn dank voor de snelle reactie.
Dit is wat ik zocht.

Reinier

Citaat van: hulpje op ma 16 07 2007, 13:33:42
Ff gechekt, ook in 2006!

moet je dat apart installeren?
De creatieve denker ziet het onzichtbare,... voelt het ontastbare en bereikt het onmogelijke....

hulpje

Euhh, ik geloof dat je dat idd bij installatie moet mee installeren. (2006 weet ik niet zeker, 2007 wel)

FastFiber