FastFiber

Dimension tekst invoeren

Gestart door Reinier, vr 13 07 2007, 08:18:09

Vorige topic - Volgende topic

Reinier

Hallo Allemaal,

Het volgende: ik heb ongeveer duizend dimension-lines in mn tekening, nu wil ik daarvan 200 voorzien van een tekst i.c.m. met de bewuste maatvoering.

- hartmaat = 229900 mm. -

Al deze dimensions, zijn in 1 layer getekend en hebben allemaal dezelfde instellingen qua grootte.

Iemand een idee?

Mvgr. Reinier Veld
systeem info ACAD 2006 // windows XP
De creatieve denker ziet het onzichtbare,... voelt het ontastbare en bereikt het onmogelijke....

julien

Je selecteert die maten (dmv qselect) en verandert de tekst naar " hartmaat = <> "
Dat zou moeten werken.

Reinier

Citaat van: julien op vr 13 07 2007, 08:57:14
Je selecteert die maten (dmv qselect) en verandert de tekst naar " hartmaat = <> "
Dat zou moeten werken.

dankjewel! :-) het werkt,

Volgende vraag:

Hoe verander ik ook alweer dat mn muis in een bepaalde hoek staat, dit heb ik geweten met behulp van een commando? ik heb namelijk allemaal scheve onderdelen die ik scheef will STRETCH-en..

Alvast bedankt en een goede vrijdag de 13e..

De creatieve denker ziet het onzichtbare,... voelt het ontastbare en bereikt het onmogelijke....

hulpje

Bedoel je de optie UCS?

En jij ook een goede vrijdag de 13e
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Reinier

Citaat van: hulpje op vr 13 07 2007, 09:30:17
Bedoel je de optie UCS?

wil graag schuine lijnen strechen in dezelfde hoek, dit kan door de 'muis' in een hoek van ongeveer 10.8924488118 graden te zetten... UCS werkt volgens mij niet..

Reinier

Citaat van: Reinier op vr 13 07 2007, 09:32:26
Citaat van: hulpje op vr 13 07 2007, 09:30:17
Bedoel je de optie UCS?

wil graag schuine lijnen strechen in dezelfde hoek, dit kan door de 'muis' in een hoek van ongeveer 10.8924488118 graden te zetten... UCS werkt volgens mij niet..

heb het al opgelost door mn schuine lijnen allemaal terug te zetten naar 0 graden, en dan te strechten en dan weer schuin te zetten...

maar zal alsnog het commando willen weten..

bart

e.a kan ook met  _lengthen -> dynamic
dan kan je een schuine line langer of korter maken in de richting van de lijn
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Reinier

Citaat van: bart op vr 13 07 2007, 09:53:19

hoe? lukt me niet...

hulpje

UCS werkt wel, kies daarvoor de optie OB(jects) of E(lement), selecteer je schuine lijn en je kruisdraden staan precies in de goed hoek. 100% nauwkeurig!!
Dan met UCS en 2x enter, zet je je kruisdraden weer terug.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Reimer

Je kunt SNAPANG gebruiken om alleen je kruisdraden te draaien (een waarde opgeven of twee punten klikken). Je kunt nu in de gewenste richting stretchen.

Reimer

bart

Citaat van: Reinier op vr 13 07 2007, 10:08:48
Citaat van: bart op vr 13 07 2007, 09:53:19

hoe? lukt me niet...

het comando werkt alleen bij een line niet bij een pline
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Reinier

Citaat van: Reimer op vr 13 07 2007, 12:40:06
Je kunt SNAPANG gebruiken om alleen je kruisdraden te draaien (een waarde opgeven of twee punten klikken). Je kunt nu in de gewenste richting stretchen.

Reimer

Deze werkt, en dit commando bedoelde ik. bedankt!

yoin