FastFiber

Spiegelen in Acad 2005

Gestart door Hoogendoorn, wo 04 07 2007, 23:21:07

Vorige topic - Volgende topic

Hoogendoorn

Bij de spiegel functie (mirror) staat de delete optie standaard op N (No).
In veel gevallen moet het gekopieerde object verwijderd worden, daarom wil ik een command button
bij mijn Modify toolbar maken, met de delete optie standaard op Yes
Zodat ik niet telkens Y moet geven, maar direkt door kan enteren ?

met vr gr
Gerard Hoogendoorn

Huib

Hoogendoorn

Citaat van: Huib op do 05 07 2007, 00:05:23
zoiets?
^C^Cmirror \\\\Y
Dank voor de snelle reaktie, maar na het opgeven van de spiegelas blijft deze vraag komen
Erase source objects? [Yes/No] <N>:
Ik wil graag deze vraag niet, of als het niet anders kan ,Erase source objects? [Yes/No] <Y>:

Reimer

Heb je wel de spatie toegevoegd na de Y staat?

Reimer

Hoogendoorn

Bedankt, dit bedoelde ik.
Groet Gerard

Huib

Wellicht is dit duidelijker:
^C^Cmirror \\\\Y;

Reimer

Inderdaad, als je een enter wilt gebruiken moet je ofwel een spatie ofwel puntcomma (;) invoegen.

Reimer

Hoogendoorn

Dit commando werkt niet echt goed, zo kan je repeat command niet gebruiken, dan is de standaard weer N (No) ipv Y (Yes).
Ik vraag me af of er een ander commando voor is.

Huib

Nee, inderdaad, dat kan niet. Op het moment dat je een enter geeft, herhaalt hij het laatste autocadcommando. En dat is "mirror".
Als je dit met enter wilt herhalen, dan zul je met "C:" onder autolisp een nieuw autocadcommando moeten definieren.

hakor

Citaat van: Huib op wo 11 07 2007, 20:39:38
Nee, inderdaad, dat kan niet. Op het moment dat je een enter geeft, herhaalt hij het laatste autocadcommando. En dat is "mirror".
Als je dit met enter wilt herhalen, dan zul je met "C:" onder autolisp een nieuw autocadcommando moeten definieren.
Als je Toolpalettes gebruikt dan kan je de routine aan een knopje hangen, het commando zich dan wel bij enter. Ik heb het geprobeerd en het werkt.

Hoogendoorn

Als je Toolpalettes gebruikt dan kan je de routine aan een knopje hangen, het commando zich dan wel bij enter. Ik heb het geprobeerd en het werkt.
[/quote]
Dat werkt, bedankt voor de hulp.

met vr gr

Gerard

hulpje

Wat ook nog een optie is, is om voor je knop een * te plaatsen. (Dus niet in je toolpallet maar in je werkbalk.)
Je commando ziet er dan als volgt uit *^C^Cmirror \\\\\Y;
Hiermee activeer je direct weer het mirror commando en kan je door blijven spiegelen.

Enig nadeel, je zal met ESCAPE, het commando moeten afbreken.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

FastFiber