FastFiber

Tedit in Autocad 2007 (Opgelost)

Gestart door pedorie, do 28 06 2007, 13:25:32

Vorige topic - Volgende topic

pedorie

Dubbel klikken werkt niet meer! Ik gebruik Autocad 2007. Gezocht op internet, PICKFIRST staat op 1 en DBLCLKEDIT staat op "ON" zoals het moet. Maar toch moet ik telkens de tekst veranderen in m'n "properties" en dat is wel een beetje omslachtig. Iemand ervaring met die probleem en hopelijk een oplossing? In 2006 doet alles het perfect bij dezelfde tekening, is het een system variable?

groet PEter
Autocad Civil 3D 2014

martijn

Citaat van: pedorie op do 28 06 2007, 13:25:32
Dubbel klikken werkt niet meer! Ik gebruik Autocad 2007. Gezocht op internet, PICKFIRST staat op 1 en DBLCLKEDIT staat op "ON" zoals het moet. Maar toch moet ik telkens de tekst veranderen in m'n "properties" en dat is wel een beetje omslachtig. Iemand ervaring met die probleem en hopelijk een oplossing? In 2006 doet alles het perfect bij dezelfde tekening, is het een system variable?

groet PEter

In het option menu onder tabblad selection moet je een vinkje aanzetten voor noun/verb selection. Als het goed is moet het nu weer werken.

Groetjes Martijn

HofCAD

Citaat van: pedorie op do 28 06 2007, 13:25:32

groet PEter

Beste Peter,

Gebruik je nog wel je originele menu, en staat bij 'Double Click Actions' bij het
onderwerp 'Text' en daar het subonderwerp van 'Edit' de macro '^C^C_ddedit' ?
Selecteer je ook de teksten afzonderlijk?

Met vriendelijke groet,
HofCAD CSI

PS  Een vinkje aanzetten voor noun/verb selection is hetzelfde als de AutoCAD variabele
Pickfirst op 1 zetten.
ACADcadabra

pedorie

HofCad CSI,

Wil je uitleggen waar ik "Double Click Actions" kan vinden?

Ik selecteer gewoon een tekst en dan kan ik hem niet op die plek bewerken maar dat moet perse in "properties".

groet Peter
Autocad Civil 3D 2014

HofCAD

Citaat van: pedorie op wo 04 07 2007, 10:44:35
HofCad CSI,

Wil je uitleggen waar ik "Double Click Actions" kan vinden?

Ik selecteer gewoon een tekst en dan kan ik hem niet op die plek bewerken maar dat moet perse in "properties".

groet Peter

Beste Peter,

Via het pulldownmenu Tools->Customize->Interface of het commando CUI
zie je een boom met 'Double Click Actions'.

Met vriendelijke groet,
HofCAD CSI
ACADcadabra

pedorie

HofCad,

in mijn CUI staat niets onder "doubleclick", gewoon leeg. Het rare is dat als ik mijn profiel van 2006 laad ik het wel kan doen maar met het nieuwe profiel van 2007 kan ik niet de teksten "editten". Ik het mbv "setvar" de waarden bekeken voor de "text" deze heb ik gelijk gezet, autovad opnieuw opgestart en hij doet het nog steeds niet.
Als ik de text wil editten mbv de werkbalk "text" of "ddedit" intyp lukt het mee wel.

hopelijk kun je me iets verder helpen, het is nu irritant om te blijven switchen tussen 2 profielen.
Autocad Civil 3D 2014

pedorie

probleem opgelost:

in het cui-file (geopend met kladblok) heb de hele lijst met double click gekopieerd uit een cui-file waar het wel instond en ja hoor! het werkt!

ik hoop dat ik hier iemand mee geholpen heb.

mail me anders op p3vanrijn@hotmail.com
Autocad Civil 3D 2014

FastFiber