FastFiber

Command window: aantal lettertekens vergroten

Gestart door Petperm, di 26 06 2007, 10:40:11

Vorige topic - Volgende topic

Petperm

Weet iemand van jullie of het mogelijk is om het aantal lettertekens in het commando venster aan te passen?
Ik zit met hetvolgende probleempje:
Ik heb een aantal bestanden waarin een 20-tal views (soms nog meer). Van deze views maak ik met een LiSP-routine een lijstje die ik op de commando lijn laat zien met de vraag 'Welke view wilt current maken? : '. Echter het lijstje is zolang dat deze niet op één regel komt te staan, maar op twee regels. Nu kan ik natuurlijk mijn commando window vergroten, maar als de mogelijk bestaat om de het aantal lettertekens te vergroten dan doe ik liever dat.

Groeten,
Petperm.

HofCAD

Citaat van: Petperm op di 26 06 2007, 10:40:11
Weet iemand van jullie of het mogelijk is om de het mogelijk is om het aantal lettertekens in het commando venster aan te passen?
Ik zit met hetvolgende probleempje:
Ik heb een aantal bestanden waarin een 20-tal views (soms nog meer). Van deze views maak ik met een LiSP-routine een lijstje die ik op de commando lijn laat zien met de vraag 'Welke view wilt current maken? : '. Echter het lijstje is zolang dat deze niet op één regel komt te staan, maar op twee regels. Nu kan ik natuurlijk mijn commando window vergroten, maar als de mogelijk bestaat om de het aantal lettertekens te vergroten dan doe ik liever dat.

Groeten,
Petperm.
Beste Petperm,

Als je bij de dialoogbox van het commando OPTIONS op het tabblad Display kijkt,
zie je een knop met Fonts....
Als je daarop klikt opent zich een nieuwe dialooogbox waarin je ondermeer de letterhoogte
kan aanpassen.
Bij verlaging van de letterhoogte komen meer letters op een regel.

Met vriendelijke groet,
HofCAD CSI
ACADcadabra

bart

even een text window op laten komen en sluiten na invoer van de variabel is ook een optie
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Petperm

Heb zojuist een kleinere font van 8 pixels genomen. Zover ik kan zien blijft het aantal tekens het zelfde.
Ik kan met deze font wel mijn command window iets groter maken zonder al te veel plaats te verliezen op tekenscherm.

Het TEXTSCR laten opkomen en terug sluiten na de keuze van de juiste view is de manier waarop ik nu de LiSP heb aangepast.

Maar ik vind het nog niet optimaal eigenlijk.
Waarom kun je dat command window eigenlijk zo breed maken als je niet eens de volledige breedte kunt gebruiken om allerlei info, vragen, etc.. te zetten