FastFiber

Printen in Autocad 2006

Gestart door wim VH, vr 16 02 2007, 16:02:56

Vorige topic - Volgende topic

wim VH

Geachte,

Ik ben een vrij nieuwe autocadgebruiker. Ik heb een basiscursus gevolgd in december en januari 2007, na oongeveer 12 jaar het programma niet meer te hebben gebruikt.
Nu gebruit ik vollop versie 2006 voor proffesionele doeleinden. Daar ik veel met bestaande tekeningen werk die ik aanpas, kom ik tot de veststelling dat, bij aanpassing van een bepaalde tekening, een gedeelte van de tekening niet wordt uitgeprint.
Bij controle van de layers staat er niks geblokeerd op printen.
Kan iemand mij helpen waar ik het moet zoeken om mijn probleem te kunnen oplossen en mijn tekening volledig te kunnen printen.
Dank bij voorbaat.
Mvg

Wim VH

Manu

Wim,

Ik ga ervan uit dat je met de omschrijving 'een gedeelte van de tekening' in feite een aantal layers bedoeld, anders scheelt er iets aan je papierformaten van je plotter/printer.
Nu, let er op dat je layerinstellingen in je model niet noodzakelijk hoeven overeen te stemmen met de instellingen in een layout..
Ga daarom in de te plotten layout 'in' je viewport 'staan' en kijk daar je layermanager na.. wellicht staan daar enkele layers aangevinkt als
"current viewport freeze" .. dat is alvast 1 mogelijkheid..
Ook kunnen in je tekening "wipeouts" zijn aangebracht.. hele vlakken die zogenaamd verborgen zitten....
En hééél misschien is er in de gebruikte plotstyle iets misgelopen...

succes !

Manu

AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

bart

Ik denk dat het geheugen van je printer te klein is om de tekening op de normale manier af te drukken
de dingen die het laast getekend zijn worden dan niet afgedrukt.
de printer geeft over het algemeen wel een data error.

selecteer bij options van de printer de optie in computer of iets dergelijks
zodat de data in hapklare brokken naar de printer wordt verzonden
de tekening wordt dan helemaal afgedrukt maar e.a duurd een stuk langer
hoe e.a exact heet hangt van het merk printe/plotter af
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

wim VH

Citaat van: wim VH op vr 16 02 2007, 16:02:56
Geachte,

Ik ben een vrij nieuwe autocadgebruiker. Ik heb een basiscursus gevolgd in december en januari 2007, na oongeveer 12 jaar het programma niet meer te hebben gebruikt.
Nu gebruit ik vollop versie 2006 voor proffesionele doeleinden. Daar ik veel met bestaande tekeningen werk die ik aanpas, kom ik tot de veststelling dat, bij aanpassing van een bepaalde tekening, een gedeelte van de tekening niet wordt uitgeprint.
Bij controle van de layers staat er niks geblokeerd op printen.
Kan iemand mij helpen waar ik het moet zoeken om mijn probleem te kunnen oplossen en mijn tekening volledig te kunnen printen.
Dank bij voorbaat.
Mvg

Wim VH

bart

meer info zou kunnen helpen

wat wordt er niet geprint ?
is dit plotter afhankelijk of tekening afhankelijk ?
type plotter/printer ? enz.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart