FastFiber

hoe kan ik in autocad wit (= kleur van papier) printen ?

Gestart door fabe, do 21 06 2007, 10:54:28

Vorige topic - Volgende topic

fabe

hallo,

ik wil in een autocad tekening een object (b.v. een boom in een doorsnede) deels onsichtbaar maken, omdat er b.v. een huis daarvoor staat. tot nu toe doe ik dat door een solid hatch te plaatsen tussen de lijnen van het huis en de lijnen van de boom. als kleur voor de hatch kies ik 255, maar dat is bij een goede printer licht grijs en niet wit.  de lijnen van de boom aan de randen van het huis te knippen is een optie, maar eigentlijk te veel werk.
kan iemand helpen?

Wimhardeman

Indo_Jim

wipeout er voor zetten?

Gebruik hier voor de buitenlijnen van het huis om een wipout te maken.
Alles wat dan achter het huis komt te staan zal dan wegvallen.
Kan handig zijn ingeval dat het boompje begint te groeien. HAHAHAH

Is wel slim om er een aparte laag voor te maken, omdat je kan zien dat er in de tekening een wipeout gebruikt is. 
Andere voordeel/nadeel is als je de laag wipout uit zet je het gedeelte kan zien wat is gewipeout. Kan handig zijn.
Praat geen poep,
want er is al genoeg schijt in de wereld.

jo-king

* als je met een acad 2004 of later werkt, en geen LT, kan je ook True-colors gebruiken -> kleur RGB 0,0,0 zou perfect wit moeten zijn.
* anders met je plotstyle eender welke kleur op screening 0 zetten (= 0% de gekozen kleur, 100% "wit")

wipeout kan (heel soms) slechte resultaten geven bij "domme printer-drivers" (al veel miserie met gehad, hoewel ik het een gewelde functie vind/vond)

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

fabe

Citaat van: Wimhardeman op do 21 06 2007, 11:05:10
en kleurnr 7 is die wel helemaal wit?

kleur 7 is nog donkerder. verbaasd me eigenlijk, want ik dacht kleur 7 is of helemaal zwart of juist wit...

fabe

Citaat van: jo-king op do 21 06 2007, 11:13:00
* als je met een acad 2004 of later werkt, en geen LT, kan je ook True-colors gebruiken -> kleur RGB 0,0,0 zou perfect wit moeten zijn.
* anders met je plotstyle eender welke kleur op screening 0 zetten (= 0% de gekozen kleur, 100% "wit")

wipeout kan (heel soms) slechte resultaten geven bij "domme printer-drivers" (al veel miserie met gehad, hoewel ik het een gewelde functie vind/vond)

het werkt! bedankt! wipeout vind ik prettiger, omdat het niet zichtbar is op het scherm. ik moet nog kijken of dat bij ons printservice goede resultaten oplevert.
De truc met de true colors werkt bij mij niet (ik heb 2007 LT, maar kon in de plotstyle wel 255/255/255 instellen) maar de screening op 0 zetten werkt wel!

hulpje

Wat ik doe, is een laag aanmaken die bijv. potlood heet en als lijnkleur, een kleur niet gebruikt wordt.
In mijn CTB - style maak ik dan voor de kleur, een pendikte van 0 aan.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)