FastFiber
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - dreten

#1
"in acad windows" zoals je zegt dus.... :roll:
#2
Hallo allemaal

Ik ben overgestapt op Mac en heb me dus heel wat kopzorgen op de nek gehaald...
één daarvan is bvb: hoe kan ik de achtergrondkleur in modelspace/wireframe,conceptual, hidden, realistic enzovoort, in een lichtere kleur zetten zoals dat wél kan voor modelspace/2D wireframe.
Het lukt alvast niet via Preferences/look&feel.
Daar kan ik alléén maar voor 2D wireframe de kleur bvb in beige zetten.
Wie helpt me verder?
of... zou ik beter terug onder Windows werken met Autocad? Eventueel via Parrallels...
Dank u
#3
Wanneer ik via rechtsklik op "WCS" van "parallel" naar "perspective view" switch, dan lijkt alles goed te gaan.
Als ik daarna echter de tekening inzoom, dan wordt dat perspectief té geweldig, en wordt het uitzicht van de tekening onrealistisch. precies alsof ik een ultra breedhoeklens op een fototoestel zou zetten.
Kan dat bijgestuurd worden met één of andere instelling?
#4
hallo kenners

Ik probeer nu al een hele tijd 3D-tekeningen die ik maakte in AUTOCAD 2018 te exporteren/importeren van en naar 3DSMAX.
Elke keer weer stuit ik op het probleem dat ik de losse objecten kwijt ben die ik zo zorgvuldig in aparte lagen had gezet in Autocad.
Is er een mogelijkheid om dit adequaat te voorkomen?
Maw: wanneer een DWG in 3DSMax binnenkomt, wil ik nog steeds de aparte elementen kunnen selectren/manipuleren zoals ik dat in ACAD kon.? En, omgekeerd: dat ik een MAX tekening ook in aparte delen binnenkrijg in ACAD
#5
hallo kenners

Ik probeer nu al een hele tijd 3D-tekeningen die ik maakte in AUTOCAD 2018 te exporteren/importeren van en naar 3DSMAX.
Elke keer weer stuit ik op het probleem dat ik de losse objecten kwijt ben die i zo zorgvuldig in aparte lagen had gezet in Autocad.
Is er een mogelijkheid om dit adequaat te voorkomen?
Maw: wanneer een DWG in 3DSMax binnenkomt, dat ik nog steeds de aparte elementen kan manipuleren zoals ik dat in ACAD kon? En, omgekeerd: dat ik een MAX tekening ook in aparte delen binnenkrijg in ACAD
#6
Intussen uitgevlooid hoe uitlijnen volgens face of object precies werkt.
Lijkt mij een valabel systeem.
Bedankt hoor!
#7
bedankt voor jullie tips.
Ik probeer het even uit.
#8
Ik heb steeds weer de frustratie dat het in Autocad omslachtig is om 3D solids te bematen.
Hoe doe ik het nu:
1. Ik definieer eerst een tijdelijk nieuw UCS met "Coordinates/ 3point", zodat ik vervolgens in het vlak teken waar ik de bemating wil hebben.
2. Vervolgens plaats ik al de bematingen die in dit vlak komen.
3. Daarna herhaal ik puntje 1 voor andere vlakken of richting.

Nadeel aan deze methode is dat, als je één bemating hebt over het hoofd gezien, je dus opnieuw de hele procedure moet overlopen.

Is het bvb. niet mogelijk om bematingen te plaatsen naar analogie met het handig tekensysteem "Dynamic UCS", zodat één en ander wat vlotter verloopt?
#9
okee.
Opgelost
Vriendelijk dank voor de hulp.
#10
Ik wil in bepaalde viewports wél, en in bepaalde viewports géén bematingen zien in Layout.

Als ik in viewport A, het zijaanzicht van een tafel (wireframe) zie, en ik duid daarop de breedtemaat en de hoogtemaat aan, dan zie ik die bematingen nu ook staan in viewport B, waarin ik een perspectief (wireframe) heb staan van diezelfde tafel.
Maar ik wil dat die perspectief vrij is van bematingen.
Kan ik trouwens ook voor zorgen dat ik het totaal van de bematingen kan verdelen over 2 viewports, om er zo voor te zorgen dat mijn tekening overzichtelijk blijft?

Kan ik dat op een eenvoudige manier?

grtn
Dré
#11

Heb het intussen zelf kunnen oplossen.
Met "shell"  :wink:
#12
Zoals de titel het al zegt:
Kan ik dus een cirkel met daarin een 2 cirkel langs een path "sweepen" zodat meteen een buis ontstaat.
Dus eigenlijk wil ik dat de twee cirkels al meteen een 2D-face zijn die ik dan langs het path trek.

Ik "sweep" tot hiertoe de twee cirkels tegelijk en vervolgens subtract ik dan de 2 "massieve cilinders" van mekaar zodat ik een buis bekom.

alvast mijn dank voor jullie uitleg
Dré
#13
Sorry voor het niet reageren.
drukdruk...

heb intussen het euvel opgelost.

De layer stond inderdaad gewoon gelockt  :oops:
#14
Ik moet ergens iets verkeerd gedaan hebben, want wat ik ook probeer, ik kan de viewport-grips op de hoeken niet meer zichtbaar maken om zo de viewports in Layout op mijn papier te schikken.
Normaal lukt dat door te klikken op de omtreklijn van de bewuste viewport.
"Erin" raak ik nog wel, door te dubbelklikken. En vervolgens in en uitzoomen enzovoort ook.
Als ik een compleet nieuwe tekening start en dan daar een layout van maak is alles weer okee.

Helllup!!!
#15
Ik probeer het straks even.

Bedankt.
Dré
yoin