FastFiber

installeren R2000 in Windows XP

Gestart door cindyke, za 21 01 2006, 16:09:20

Vorige topic - Volgende topic

cindyke

Ik weet het, normaal kan je R2000 niet installeren onder Windows XP, doch heb ik het trukje gevonden met de snelkoppeling naar SETUP.EXE en later gezien dat het hier ook op het forum staat...  :)

Mijn probleem: ik installeer dus R2000, tijdens de installatie wordt normaal automatisch c:\program files\ACAD2000 voorgesteld als installatie-dir. Doch bij mij niet, wordt de map .\ACAD2000 voorgesteld. Ik kan dan de map veranderen, tot hier toe geen probleem. Bij de keuze van de plaats van de snelkoppeling (in Start-menu) zie je een hele lijst met snelkoppelingen die al in je start-menu staan, doch bij mij zie je geen enkele snelkoppeling staan.

Hij begint alles te installeren, maar op het einde van de installatie geeft hij een foutmelding bij het kopiëren van een bepaalde DLL file en wordt de installatie beëindigd.

Als ik dan als test de installatie van de zelfde versie doe op een andere pc, ook met Windows XP, dan gaat alles zoals het moet en zonder foutmeldigingen.

Ik heb dan als test R14 geïnstalleerd op dezelfde pc (waar R2000 niet op geïnstalleerd kan worden). Het vragen naar de map en naar de snelkoppelingen verloopt hierbij even slecht als bij de R2000 versie, doch het wordt volledig geïnstalleerd. Alleen geen snelkoppeling maar die kan je zelf maken in het Start-menu.

Heeft iemand een raad met dit probleem? Aangezien de R2000 versie op een andere pc wel te installeren is moet het probleem dus bij een instelling van Windows XP zijn, doch weet ik niet welke...

Groeten
Cin :?

bart

Probeer de software eens te installeren als je bet ingelogd als administrator op het systeem.
Sluit alle lopende programma's af (vooral de virusscanner en firewall norton commander en dat soort werk)
voordat je gaat installeren.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

AHA-D

.\acad2000 slaat op huidige werkmap en dan submap 'acad2000'. Wat de huidige map is kan in Windows variëren afhankelijk van de instellingen van de commando-omgeving. Om zeker te zijn waar "setup" wordt uitgevoerd kun je volgens mij beter een commandovenster openen ( het C:\ - icoontje), navigeren naar de map Program FIles,  zorgen dat het setup-bestand ook in Program FIles staat, en van daaruit uitvoeren.

Het kan ook zijn dat je beter installeert in c:\acad2000 want oudere programma's hebben vaak last van spaties in de pad-aanduiding en Program FIles is per definitie al zo.

Alex

cindyke

Dag Bart en AHA!

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga nog eens een poging doen en laat weten of het gewerkt heeft of niet.
Normaal ben ik ingelogd als admin., er staan 2 accounts op de pc en beiden zijn admin's. Dus dit zou geen probleem mogen zijn, ale denk ik toch :-)
Ik ga wel het trukje met de c:\ command prompt eens proberen, hier zit misschien wel muziek in. :-)

Groetjes en tot in den draai!
Cin :D

Citaat van: AHA-D op ma 23 01 2006, 09:04:47
.\acad2000 slaat op huidige werkmap en dan submap 'acad2000'. Wat de huidige map is kan in Windows variëren afhankelijk van de instellingen van de commando-omgeving. Om zeker te zijn waar "setup" wordt uitgevoerd kun je volgens mij beter een commandovenster openen ( het C:\ - icoontje), navigeren naar de map Program FIles,  zorgen dat het setup-bestand ook in Program FIles staat, en van daaruit uitvoeren.

Het kan ook zijn dat je beter installeert in c:\acad2000 want oudere programma's hebben vaak last van spaties in de pad-aanduiding en Program FIles is per definitie al zo.

Alex