yoin

acadvdof

Wij gebruiken voor het bematen een dikke slach (architectural tich) op de kruising van de maatlijn en de hulpmaatlijn, nu als je hiermee een maatlijn plaatst krijg je geen preview van de maatlijn, alleen van het maatgetal. Maar als ik in plaats van een dikke slach een dunne slach (Oblique) krijg je wel een volledige preview van de maat die je wil plaatsen.
Ik werk met autocad 2002, wat kan je hier aan doen? Is hier iets aan te doen of is het een bug?

Groeten vdof

bkn

Citaat van: acadvdof op ma 09 01 2006, 21:40:16
Wij gebruiken voor het bematen een dikke slach (architectural tich) op de kruising van de maatlijn en de hulpmaatlijn, nu als je hiermee een maatlijn plaatst krijg je geen preview van de maatlijn, alleen van het maatgetal. Maar als ik in plaats van een dikke slach een dunne slach (Oblique) krijg je wel een volledige preview van de maat die je wil plaatsen.
Ik werk met autocad 2002, wat kan je hier aan doen? Is hier iets aan te doen of is het een bug?

Groeten vdof

STAAT IN UW DIM_CONFIGURATIE DE "DIM LINE SUPRESS 1 & 2" AANGEVINKT??? die staan normaalgezien 'uit'.

symmetrische groeten
bkn

acadvdof

Als ik in DIM_CONFIGURATIE DE "DIM LINE SUPRESS 1 & 2" AANGEVINK dan verdwijnt de maatlijn en blijven alleen de hulpmaatlijnen en het maatgetal staan.
Dit is niet wat ik bedoel, toch bedankt voor uw reactie :(

Joop

Dit heeft te maken met een kleine bug.
Als je een dimensionering plaatst zijn de dimensielijnen "highlighted", dit is hetzelfde effect als met het maken van een selectie.
Dit effect treed namelijk ook op bij andere figuren, zoals cirkels, lijnen, polylijnen, enz....
Als je de dunne lijnen gebruikt kan de routine die de display van deze lijnen stuurt gemakkelijk de bewegingen van de cursor (meestal) bijhouden.
De software hoeft hiervoor niets extra's te doen. Deze doet dat namelijk al vanaf R5 ofzo.
Ga je andere cq dikkere lijnen (ie grotere lineweight) gebruiken dan moet de software andere eigenschappen (de dikte) met dezelfde software verwerken.
En dat lukt niet alltijd.
De software verslikt zich als het ware.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".