FastFiber

tekening opent niet.

Gestart door Reinier, do 05 01 2006, 16:26:19

Vorige topic - Volgende topic

Reinier

Hallo ik heb een tekening gemaakt die opnet hij tot 93%

hij stopt op het moment dat hij in de commando-center aangeeft dat hij de cl moddelers aan laden is..

wil iemand er naar kijken ik snap er niks van namelijk

het betreft hier een autocad 2005 tekening.

mvgr. Reinier.

moet ik iemand pmén ofzo? wie heeft er tijd over.. mij lukt het niet namelijk!!

De creatieve denker ziet het onzichtbare,... voelt het ontastbare en bereikt het onmogelijke....

aiky

Met welke versie van autocad open je de tekening????

Reinier

Citaat van: aiky op do 05 01 2006, 17:02:38
Met welke versie van autocad open je de tekening????

Ik open de tekening met autocad 2005 de versie waarmee ik ook de tekening heb geopend!.. dus dat moet goed zitten dacht ik zo...

ofnie?

voeg me anders toe bij msn veldreinier@hotmail.com, voor eventueel uitwisselen van bestanden

grtsz reinier
De creatieve denker ziet het onzichtbare,... voelt het ontastbare en bereikt het onmogelijke....

Reinier

Ik heb de tekening inmiddels eenmalig geopend en opnieuw opgeslagen nu wil ik de tekening helemaal schoonmaken wat zijn hiervoor de beste mogelijkheden..??

purge is done
ctrl-a en alles deleten wat er uit moet is done!

wat nog meer?

grtsz brain

http://www.cadsite.be/smf/index.php/topic,970.0.html

WebRacer

Reinier, ik heb hier een url met daarin de 'afgeslankte' tekening,
kijk eens of jij die open krijgt...

download test1.dwg
download test2.dwg
?

Remo

Reinier,
Als ik een tekening wil opschonen schrijf ik hem na het purgen en de ctrl a truuk weg als wblock, en roep die in een nieuwe lege tekening weer in....

julien

Ik sla de tekening meestal op als oude dxf en dan terug als dwg.

bart

eerst de delete truc
vervolgens purge all
dan audit

vervolgens opslaan
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

aiky

Citeereerst de delete truc
vervolgens purge all
dan audit

Wat bedoel je met die delete truc en audit???????

bart

Citaat van: Reinier op do 05 01 2006, 21:19:09
Ik heb de tekening inmiddels eenmalig geopend en opnieuw opgeslagen nu wil ik de tekening helemaal schoonmaken wat zijn hiervoor de beste mogelijkheden..??

purge is done
ctrl-a en alles deleten wat er uit moet is done!

wat nog meer?

grtsz brain

zie
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Reinier

OKe mensen de tekening is afgedrukt en opgeslagen. bedankt voor degenen die me geholpen hebben!!  :ole: :ole: :ole:

Nu wil ik eens met een schone lei beginnen,

ik teken met autocad 2005 nu 4 jaar en zo langzamerhand begint het me te duizelen van wat je allemaal er mee kan....maar ja, daarom zijn jullie er.. om mij te helpen.  :P

Ik heb als op en aanmerkingen gehad dat ik niet van die grote tekeningen mag maken, mee-eens..
moet ik nu werken met x-ref bestanden ofzo?

welk lettertype moet ik gebruiken in tekeningen om niet talloze fouten te krijgen in de tekeningen?

iets invoegen vanuit een andere tekening doe ik al met wblock--> en dahn insert!

wat nog meer.. waar staan tips..?... en willen jullie meer helpen met mn instellingen?

grtsz Reinier aka brainlesz

Remo

geen true type lettertypes gebruiken maakt je tekening al een stuk kleiner....
Ik ben geen fan van de AutoCAD tabellen functie  (qua bestandsgrote)
tja, en verder efficient tekenen..... ik teken hier van A2 tot A0 en mijn tekeningen zijn zelden groter dan 250KB
als je tekeningen van derden krijg let dan op hun bochtenwerk... niet zelden bestaan die uit allemaal kleine lijntjes ipv een arc.... zal wel met omzetten uit ander pakket zijn ofzo.....

Reinier

wtf bedoel je met true type.. ik gebruik arial tegenwoordig als lettertype, is die wel goed...

en wie gaat me vertellen hoe dat werkt met xrefs? is dat wel verstandig in mijn geval.. vlgs mij namelijk niet...

en welke express tools moet ik allemaal downloaden?.... voor bouwkundige tekeningen?

mvgr. Brainlesz aka Reinier

bart

arial is een treutype (er staat een tt voor het font als je het selecteer)
een font met de extentie shx is een autocad tekststyle en en stuk lichter

bijgesloten tref je een een shx versie van arial aan deze is een stuk lichter
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Reinier

waar moet ik deze in uitpakken? in welke map? ...