FastFiber

autoCAD en PDF

Gestart door jo-king, vr 16 12 2005, 14:47:39

Vorige topic - Volgende topic

jo-king

Hallo,

jullie weten het waarschijnlijk ook wel, DWF is volgens Autodesk de "way to go" om het uitwisselen van bestanden mogelijk te maken.

Als ik echter een plan naar een print-bedrijf wil sturen, hebben zij nog nooit gehoord van dat formaat & eisen ze nog steeds een PLT (printer-gebonden)
of een PDF.

maar... na al lang zoeken heb ik nog steeds geen goei programma of plug-in gevonden dat mij eenvoudig PDF bestanden laat maken van mijn grote plannen. (841x2500)

ik wil DWF gebruiken, maar in de zakenwereld is nu eenmaal PDF meer bekend....

Welke software gebruiken jullie om PDf's te maken & wat zijn de voordelen/nadelen ?

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Dnereb

Ik gebruik PDF creator
een probleem waar ook ik tegen aanloop zijn afdrukformaten groter dan A0.
door een custom paper size op te geven kan ik in iedergeval tot 2,5 meter afdrukken.
Dat is wel handig voor beurs displays.

j-o-s

ik gebruik edocprinter Dit  is ook een pdf printer je kan zelf het gewenste papier & afmetingen invullen bij voorkeurs instellingen
Het is te downloaden op http://downloads.vnunet.nl/download/kantoor/e+doc+printer+pdf+pro/_648.html
Als je maar telkens een pagina wilt maken werkt het altijd maar wil je meerdere paginas maken dan kun je je het beste de printer kopen
Er zijn ook veel instelingen die je kan gebruiken bv ook watermerk

gr j-o-s

WebRacer

Wij gebruiken eigenlijk gewoon onze eigen printer... is nog steeds het makkelijkste.
maar voor PDF-files gebruiken wij PDF-Xchange 3.0, nog geen klachten van gehoord,
al denk ik niet dat er zo een grote plots gemaakt worden bij ons...
?

bart

Citaat van: jo-king op vr 16 12 2005, 14:47:39
Hallo,

jullie weten het waarschijnlijk ook wel, DWF is volgens Autodesk de "way to go" om het uitwisselen van bestanden mogelijk te maken.

Als ik echter een plan naar een print-bedrijf wil sturen, hebben zij nog nooit gehoord van dat formaat & eisen ze nog steeds een PLT (printer-gebonden)
of een PDF.

maar... na al lang zoeken heb ik nog steeds geen goei programma of plug-in gevonden dat mij eenvoudig PDF bestanden laat maken van mijn grote plannen. (841x2500)

ik wil DWF gebruiken, maar in de zakenwereld is nu eenmaal PDF meer bekend....

Welke software gebruiken jullie om PDf's te maken & wat zijn de voordelen/nadelen ?

mag het iets kosten (dacht 50 euro of zo) want dan weet ik een hele mooie voor je
zoek ik maandag het website adres even op.

ons plotbedrijf wil ooK geen dwf omdat deze niet goed zamen werken met hun oce plotter's

in principe stuur ik altijd plt file's
maar in combinatie's met afbeeldingen of foto's werk dit formaat niet.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Manu

Google eens naar DWGgateway. Het is een AutoCAD-plugin van de makers van SOLIDWORKS. Niet alleen kan je er als gebruiker van AutoCAD2000 rechtstreeks tekeningen mee openen uit CAD 2002,2004,2005,2006... (een unieke plugin-convertor dus) maar je kan er tevens PDF files mee laten genereren..
Toch één minpuntje : de PDF-files zijn erg zwaar omdat ze werken met ADOBE 6.0-versie.. de kwaliteit van de PDF is dan weer dik in orde...

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

yoin