FastFiber

X-ref

Gestart door Anonymous, ma 26 01 2004, 12:45:53

Vorige topic - Volgende topic

Anonymous

Heeft iemand ervaring met Xref's en hoe regelen jullie dat?
Ik werk bij een installatiebedrijf.
De meeste tekeningen waaraan ik werk zijn halfproducten:
d.w.z. plattegronden aangelevert door architecten-buro's.
Gedurende het project komt verschillende keren voor dat de architect
een nieuwe versie aanleverd.
Als je de eerste keer direct in de architecten-tekening hebt gewerkt,
dan heb je een uitdaging bij de nieuwe versie van het gebouw.
Een xref brengt dan uitkomst.
Helaas stel ik dan wel eisen aan de architen-tekening.
Hoe doen julie dat?

julien

Ik werk meestal op dezelfde manier. Ik krijg ook tekeningen van architecten binnen en moet daarop verder werken.
Ik teken meestal in die tekening. Ik gebruik gewoon totaal andere layers dan die van de originele tekening zodat wanneer ik een nieuwe versie binnen krijg ik zeer eenvoudig mijn objecten kan overzetten.
Werken met een x-ref is vooral handig wanneer je 1 plan gebruikt als achtergrond voor vele plannen. Zo kan je heel wat schijfruimte besparen.

Anonymous

Citaat van: julienIk werk meestal op dezelfde manier. Ik krijg ook tekeningen van architecten binnen en moet daarop verder werken.
Ik teken meestal in die tekening. Ik gebruik gewoon totaal andere layers dan die van de originele tekening zodat wanneer ik een nieuwe versie binnen krijg ik zeer eenvoudig mijn objecten kan overzetten.
Werken met een x-ref is vooral handig wanneer je 1 plan gebruikt als achtergrond voor vele plannen. Zo kan je heel wat schijfruimte besparen.
Wel, voordeel van een Xref is, dat als een nieuwe architecten-tekening binnenkomt ik hem door xref er zo onder kan schuiven.

julien

Absoluut.
Dit kan je perfect doen wanneer deze tekeningen niet te zwaar zijn of wanneer je zo goed als deze gehele tekening nodig hebt.
Meestal heb ik nog geen 10% van de tekening van de architect nodig, dus herwerk ik die telkens even.

Anonymous

lezen hier ook architecten-tekenaars mee?
En hoe kijken die er tegen aan?
Hoe houden die rekening ermee in hun tekeningen?

Anonymous

Citaat van: julienAbsoluut.
Dit kan je perfect doen wanneer deze tekeningen niet te zwaar zijn of wanneer je zo goed als deze gehele tekening nodig hebt.
Meestal heb ik nog geen 10% van de tekening van de architect nodig, dus herwerk ik die telkens even.
Hiervoor gebruik ik het modelspace/paperspace idee om een gedeelte van de tekening te selecteren op een door mij gekozen schaal.

FastFiber