FastFiber

punt is komma

Gestart door Arno Verwegen, vr 25 11 2005, 09:02:28

Vorige topic - Volgende topic

Arno Verwegen

Hallo,

als ik de punttoets bedien(die aan de rechtse kant van het toetsenbord), dan verschijnt er een komma, voorheen(gisteren) was dit altijd een punt. Dit is vooral lastig bij het moven van bijvoorbeeld 10.5 mm, per ongeluk type je 10,5 en het resultaat is helemaal anders.

Is dit een instelling?

Arno
Arno Verwegen Tekeningen en Berekeningen
Werktuigbouwkundig ontwerp- en tekenburo

Danny

Heey Arno,

Heb je Windows Xp? Want daar kan het soms ook aan liggen. Dan staat de taal van het toetsenbord op nederlands i.p.v.
engels. Heb er namelijk ook weleens last van, bijv. wanneer ik @ wil intoetsen krijg ik een haakje open.

Mvg,

Danny

TeQnologie

shift + Ctrl om het weer terug te zetten.

bart

binnen windows
configuratiescherm
landinstellingen
aanpassen
en hier van je decimaal scheidingsteken een punt maken.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Remo

meestal gewoon je toestenbord instellingen, heeft in principe niets met AutoCAD te maken......
je zult het probleem ook in word hebben.....

toestenbord op nederlands en us-international zetten....

AHA-D

Als je de nieuwste Windows of laatste updates hebt dan heb je de opties om 'taal Nederlands' te kiezen en 'toetsenbord Belgisch'. Binnen de toetsenbordkeuze heb je dan nog de optie 'belgisch komma' of 'belgisch punt'.

Dit is beter dan alle andere soorten combinaties van taal en toetsenbord omdat dit volledig overeenkomt met de 'AZERTY' voor je (gesteld dat je een standaard belgisch toetsenbord hebt), terwijl je toch de gepaste numerieke invoer hebt.

Je kunt zelfs beide installeren en met een 'shortcut' wisselen tussen beide. Het is bijvoorbeeld handig om een numeriek punt te gebruiken als je vaak met webadressen bezig bent, terwijl het toch nodig kan zijn om een decimale komma in de numerieke blok te hebben (mijn bankprogramma bijvoorbeeld lust enkel komma's).

Alex