Plotservice gezocht.

Gestart door Glenndp, ma 28 12 2009, 14:44:13

Vorige topic - Volgende topic

Glenndp

Beste,

Als student bouwkunde moet in vaak bouwkundige tekeningen afdrukken op groot formaat.
A2, A1, A0.

Op school kunnen we beperkt afdrukken. Daar staat slechts één plotter, en deze doet ongeveer 12minuten per plan. Je kan je voorstellen wat het is als iedereen moet afdrukken om een deadline te halen...  :shock:

Daarom had ik graag via deze weg vernomen waar er ergens een "deftige" plotservice is in regio (of omstreken) Leuven, Tervuren, Overijse, Hoeilaart, Sterrebeek en eventueel Brussel (Schaarbeek).

Je zou dus in de shop je .DWG file moeten kunnen openen (via AutoCAD?) om zo te plotten.
Ik weet dat je de .DWG file naar een PDF kunt zetten, maar heb al ondervonden dat er dan soms nog enkele gegevens verloren gaan.

Alvast bedankt en prettige feesten en een gezond 2010 voor iedereen!

Groeten,
Glenn.

jo-king

Citaat van: Glenndp op ma 28 12 2009, 14:44:13
Beste,

Als student bouwkunde moet in vaak bouwkundige tekeningen afdrukken op groot formaat.
A2, A1, A0.

Op school kunnen we beperkt afdrukken. Daar staat slechts één plotter, en deze doet ongeveer 12minuten per plan. Je kan je voorstellen wat het is als iedereen moet afdrukken om een deadline te halen...  :shock:

Daarom had ik graag via deze weg vernomen waar er ergens een "deftige" plotservice is in regio (of omstreken) Leuven, Tervuren, Overijse, Hoeilaart, Sterrebeek en eventueel Brussel (Schaarbeek).

Je zou dus in de shop je .DWG file moeten kunnen openen (via AutoCAD?) om zo te plotten.
Ik weet dat je de .DWG file naar een PDF kunt zetten, maar heb al ondervonden dat er dan soms nog enkele gegevens verloren gaan.

Alvast bedankt en prettige feesten en een gezond 2010 voor iedereen!

Groeten,
Glenn.

met een dwg kan je ook nog veel informatie kwijt zijn hoor! (denk maar aan je shapes, lettertypes, je JPG's , je X-refs...)
trouwens, een dwg openen bij het plot-centrum, dat heb ik nog maar 1 keer geweten.... en dan was het nog in een LT versie.

een DWF is veiliger dan.. (en beter dan een PDF) maar daar willen de meeste plotcentra ook niet van horen... triestig!

meestal vragen ze voor een .PLT bestand (plot-file)
dit maak je aan, door hun plotter bij jou te installeren & zo een digitale plot te maken.
dan kunnen zij die gewoon inladen & plotten. zo gaat er ook niets verloren (maar dit is een verouderde methode)

kan je niet gewoon in de gouden gids zien voor plotcentra?

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional