yoin

Garmir

Hallo

Ik heb een klein probleempje met mijn AutoCAD, Na een verse format van mijn systeem instaleer ik voor de eerste keer Autodesk Architectural Desktop. Alles goed en wel tot na de instalatie. Waneer ikd an AutoCAD voor het eerst open vraag hij voor te activeren. Allemaal mooi gedaan en goed gelukt. Maar nu, nu zit ik in het programa zelf, en ik zie slechts 4 knoppen (" File, View, Window en Help)") voor de rest is er geen enkelle toolbar aanwezig. Ik dacht voor ene mogelijke oplossing en typte in command "menu", voor vervolgens acad te activeren. Wanneer ik dit gedaan heb blijft alles mooi het zelfde en krijg ik in mijn command display te zien "Invaled".

Kan iemand me verder helpen voor de anderre knoppen en toolbars op mijn scherm te krijgen.

hieronder een screenshot van het venster met de vier knoppen die ik kan aanklikken.

MVG
Garmir

WebRacer

typ eens 'menuload' in en laad het acad.mnu of acad.mns file in!!
?

Garmir

Citaat van: WebRacer op wo 16 11 2005, 23:01:43
typ eens 'menuload' in en laad het acad.mnu of acad.mns file in!!

in elk geval dankje voor de reply maar die bestandjes kan ik helaas niet op mijn pc vinden  :?

bk2gsta

bij autocad 2006 wordt er gebruik gemaakt van .CUI bestanden. De .mnu en .mns bestanden worden door autocad geconverteerd in een .CUI bestand.

Zoek maar eens naar het bestand "acad.CUI"

Bij mij staat het in C:\Documents and Settings\"gebruiker"\Application Data\Autodesk\AutoCAD 2006\R16.2\enu\Support.

Dit is voor autocad 2006, voor  Autodesk Architectural Desktop 2006 zal het ook zo iets zijn.

succes ermee.
grtjs van Gerard

Garmir

ben volledig tot in die mappen gegaan en er gebeurd niets alles blijft het zelfde :(

WebRacer

Beste Garmir,
Ik vrees dat ik het erste bericht te snel gelezen heb,
Als er invalid in uw command bar staat , dan is er iets goed mis!!
mss is de activering niet goed gelukt....

?

bart

van het autodesk forum

(ps dit antwooord is van een offical)

Re: Main Autocad Menu Disappear
First try the MENU command and load the following file:

c:\Documents and Settings\\Application Data\Autodesk\autocad
2006\R16.2\\support\acad.cui

If that doesn't work, you can find the shipping copy of ACAD.CUI in the
following folder.

c:\Program Files\AutoCAD 2006\UserDataCache\Support

Copy it and paste it to the following location:

c:\Documents and Settings\\Application Data\Autodesk\autocad
2006\R16.2\\support

Then, load it via the MENU command.

(of het commando cuiload)

Thanks,
Shekhar Khedekar
AutoCAD Test Development
Autodesk, Inc.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Garmir

Citaat van: WebRacer op do 17 11 2005, 11:32:23
Beste Garmir,
Ik vrees dat ik het erste bericht te snel gelezen heb,
Als er invalid in uw command bar staat , dan is er iets goed mis!!
mss is de activering niet goed gelukt....

ik zal het eens proberen door het opnieuw te instaleren.

Kenny H

Ik heb gemerkt dat jij met een Studenten versie zit.

Vooralleer je herinstalleert moet je ook uw licentie eens wissen.
Dit staat:
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Autodesk\Software Licenses

Ik heb bij een vriend ook cad eens moeten herinstalleren, omdat hij iedere keer een melding kreeg van studenten versie.
En bijherinstallatie bleef deze studenten versie behouden.

MVG

Kenny
8) Volvo 4 Life 8)

Garmir

Oke het probleem is steeds nog niet opgelost. Ik heb dat bestandje eens verwijderd en opnieuw geinstaleerd. (Ja het is een studente versie die ik enkelle weken geleden besteld heb en dinsdag ontvangen heb) Na het opennen van het programma staan opnieuw die vier knoppen in de menubalk File view window en help en voor de rest geen balken of knoppen of dergelijke.  :(

bart

heb je al eens een tekening geopend of middels new een nieuwe aangemaakt ?
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Garmir

Citaat van: bart op vr 18 11 2005, 08:44:57
heb je al eens een tekening geopend of middels new een nieuwe aangemaakt ?

Ja dit heb ik reeds ook geprobeerd heb hem vandaag mee genomen naar de les van autocad en aan de docent gevraagd en hij heeft het allemaal geprobeerd zonder resultaat. de screenshot dat je boven in deze thread vind geld ook voor als ik een tekening open zijn het enig versgil is dat je een tekening ziet maar steeds geen toolbars.

Met vriendelijke groeten
Garmir

Garmir

Is er nog iemand met een anderre sugestie voor mijn probleem. Ik zit e rhier nog altijd mee opgescheept :(  En ik zou mijn program wel heel goe dkunne gebruiken voor men taken van school op te maken anders moet ik consant achter mijn lesuren op de computers op school :(

MVG
Garmir

j-o-s

Ik heb nog wel een werkende versie liggen van 2005
als je hem wil hebben moet je ff prive mailen.

gr j-o-s

Remo

gooi in je register de key HKEY_CURRENT_USER\Software\Autodesk\AutoCAD  eens weg.... en start ACAD opnieuw op
dan krijg je de orginele AutoCAD weer terug........

let op,  alleen bij current_user kan je ongestraft zaken verwijderen.....

FastFiber