yoin

magictom

hallo,

ik heb een nieuw pop menu aangemaakt.
In dit popmenu maak ik gebruik van een image menu
Die image menu onderdelen bevatten afbeeldingen met bladformaten.
Tot hier werkt alles zeer goed in mijn programma!
Als ik nu op mijn image icoontje druk in het menu gaat autocad perfect mijn figuur inbrengen op mijn tekenblad.

Het probleem is nu dat ik aan de ingevoegde tekeningen attributen heb gekoppelt. ik moet die attributen echter invullen in de commandoregel ipv in een menuutje
De vraag nu is hoe moet ik in mijn acad.mnu bij het onderdeel ***image mijn block die ik ga invoeren zo programmeren dat ik EN mijn tekenblad invoeg EN mijn attributen die gekoppeld waren aan het block in een menu kan ingeven in plaats van via de commandoregel?

(samengevat, wil een tekenblad A3 invoegen via een image menu met aan dat a3blad attributen die ik via een menu wil invullen en niet die attributen invullen via de commandoregel --- hoe dit programmeren in acad.mnu) (ben dus geraakt tot het invoegen van het blad in combinatie met invoegen attributen via commandoregel)
Alvast bedankt

Tom :wink:
Groeten Tom
Brugge

julien

Als ik het goed begrijp heb je iets gemaakt zoals hotblock
http://www.geocities.com/RainForest/1073/?20057

Ik denk dat filedia bij jou op 0 staat, wanneer dit op 1 staat krijg je een ventser.

Welkom trouwens!  :wink:

magictom

bedankt voor de verwelkoming

ik dacht idd ook dat file dia op 0 stond maar dat is hte spijtig genoeg niet
tis daarom dat ik er niet meer aan uit raak!

hij geeft dat blok goed in maar mijn attribuut blijft invoerbaar via commandoregel

Alvast bedankt voor het antwoord!

Groeten Tom
Groeten Tom
Brugge

Joop

Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

magictom

hallo

Dat klopt!

Het werkt nu zoals het hoort!

Bedankt voor je tips en trouwens geweldige site, heb er op die 1 dag al een aantal dingen van op gestoken, en ik die dacht al redelijk wat van AutoCad te kennen.... :roll:

Allez tot 1 van dezer dagen want ik ga hier nog veel verblijven!

Groeten Tom :wink:  :lol:
Groeten Tom
Brugge

WebRacer

Welkom op de site MagicTom,

idd, voor attribute-dialoogvensters attdia op 1 en filedia op 1,
maar dat wist je ondertussen al...mss heb ik toch ook nog een interresante routine voor u...

Ik neem echter aan, dat die attributes gaan over het invullen van een titelblok die aan dat tekenvel hangt...
En die moet je ook wel eens wijzigen, en soms is attedit niet altijd leuk met die 'next' pages...

download hier EditAttribute.vlx

starten van het commando doe je met 'EA

Mocht je uw menu willen delen met anderen, dan kan daar altijd voor gezorgd worden.
?

magictom

dag Webracer

hoe meot ik u bestand gebruiken?

Ik wil zeker mijn plotformaten met de daarbij horende attributen doorgeven!
Groeten Tom
Brugge

WebRacer

laden als een lisp, via commando 'APPLOAD 'ofte 'AP',
die vlx laden en het commando van de lisp is 'EA'
?

FastFiber