FastFiber

Van Lines naar Polylines ?

Gestart door Boochy, wo 05 10 2005, 17:20:30

Vorige topic - Volgende topic

Boochy

Beste,

Hoe kun je verschillende lines selecteren om vervolgens allen in een polylines te veranderen in één klik.

:?: Met Pedit kan je 1 lijn aanklinken en vervolgens kan je via join andere lijnen toevoegen die aan deze lijn zijn verbonden. Andere lijnen die niet verbonden zijn met deze lijn blijven lijnen.

Hier ligt het probleem ze moeten onderling verbonden zijn, veel werk met Pedit als je vele lijnen wilt omzetten naar polylines en meerendeels niet onderling verbonden zijn  :roll:

Eén ding weet ik zeker dat het kan, maar hoe weet ik niet meer. Het enige dat ik nog weet is dat het via een klein en eenvoudig LISP programmake kan lukken.

Groetjes

(Windows 2000 Professionel - AutoCAD 2000i)
Carpe Diem ;)

WebRacer

bv door macro -> denk dan aan pedit;Y

of inderdaad door lisproutine....-->
download hier L2PL
?

Boochy

Ne dikke merci voor het programma zal het morgen eens proberen se. :vreegoe:  

Carpe Diem ;)

Kenny H

8) Volvo 4 Life 8)

Reimer

In nieuwere acad versie (ik weet niet precies vanaf welke) kun je na het intikken van PE (pedit) M (muliple) aangeven. Nu kun je lukraak vanalles selecteren en Y (yes) geven. Alles wat pline kan worden wordt nu pline.

In acad 2006 ontdekte ik ook standaard het commando JOIN. Deze heeft echter nog mankementen. (zie ergens op het forum het onderwerp over fouten in acad 2006)

Reimer

julien

Ah, weer wat bij geleerd!
Met versie 2004 lukt die "m" ook.

Boochy

:roll: Hoe moet je een LISP programmake weer invoeren in AutoCAD???

(AutoCAD 2000i)
Carpe Diem ;)

TeQnologie

je kan ook als de lines gesloten zijn boundary hatch gebruiken tabblad op advanced zetten en object types op polyline zetten. pick point binnen het gebied dat polyline moet worden.

maar ik prefereer met pedit en dan multiple

LISP invoeren = command: AP

julien

1 keer met appload
voor goed door een regeltje bij te plaatsen in je acad.lsp.  :wink:

FastFiber