yoin

Pieter

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb al vele versies van AutoCad gebruikt, maar altijd was mijn scroll snelheid (om in te zoomen in de tekening) goed.
Nu na wat problemen en onhandigheden met AutoCad 2004, ben ik weer overgestapt op 2000 volledig. Alleen nu is het probleem dat me scroll - inzoom/outzoom - snelheid behoorlijk laag is. In window's en andere programma's werkt het goed, maar autocad, ho maar.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen??
Mvrgr,
Pieter

julien

Om te beginnen snap ik niet goed dat je versie 2004 aan de kant zet voor versie 2000. Tot nu toe heb ik enkel voordelen gevonden...

Het antwoord op je vraag:
tijp zoomfactor.
Je krijgt volgende vraag:
Enter new value for ZOOMFACTOR <10>:
Standaard is dit 10, maar hier kan je een waarde van 1 tot 100 invullen.

Pieter

Sorry voor late reactie.

Dat ik 2004 niet meer gebruikt komt op dat men op school 2000 gebruikt en 2004 bij mij thuis steeds vast loopt (ok even opnieuw installeren en het is weer klaar, heb je gelijk in). Maar in het bedrijfsleven moet je toch straks aan een klone van AutoCAD werken, dus maak me er niet druk om.

Bedankt voor je hulp!

Mvrgr,
Pieter

julien

Citaat van: PieterMaar in het bedrijfsleven moet je toch straks aan een klone van AutoCAD werken
Ik ben tekenaar in een bedrijf en werk met AutoCAD hoor. En ik ben lang niet de enige. Ik heb even getest met een goedkope kloon, maar was hier absoluut niet tevreden van.
Maar voor de rest, of je nu 2000 of 2004 gebruikt, zo groot is het verschil inderdaad niet.

bart

beste pieter jouw probleem is volgens mij niet autocad gerelateerd
pas deze snelheid maar eens aan in windows-> configuratiescherm -> muis

ps. wij werken al jaren met autocad
autocad is momenteel de standaard voor cad tekenen
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

FastFiber