FastFiber

insertion point van block

Gestart door sjakie79, wo 07 09 2005, 19:41:25

Vorige topic - Volgende topic

sjakie79

hallo,

Volgens mij is het mogelijk om het insertion point van een block te wijzigen zonder dat ik het block moet exploderen!? wie kan het me vertellen?

Ik teken in acad 2006 by the way.

b.v.d. en m.vr.gr.
Jacco

Joop

De dxf code 10, 20 en 30 bevatten respectievelijk de base-point coordinaten x, y en z.

Je kunt deze op de normale manier via een lisp routine wijzigen.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

sjakie79

Joop bedankt voor je reactie,

maar ik dacht dat het gewoon een commando was i.p.v. een LISP routine?

Joop

Het wijzigen van de base point van een block is niet met een commando te doen omdat dit in de block defenition is opgeslagen.
Het is mij nog niet gelukt dit via de block bewerkingsopties te wijzigen.
Er is wel de mogelijkheid om via de properties window het insertion point, dus de positie in de tekening, te wijzigen maar niet de base point van het block.  :cry:
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Nikolai

Met refedit kun je een block aanpassen. Je kunt in refedit ook een block schuiven naar het insertion-point dat je wil gaan gebruiken.

Groetjes

HofCAD

Citaat van: JoopHet wijzigen van de base point van een block is niet met een commando te doen omdat dit in de block defenition is opgeslagen.
Het is mij nog niet gelukt dit via de block bewerkingsopties te wijzigen.
Er is wel de mogelijkheid om via de properties window het insertion point, dus de positie in de tekening, te wijzigen maar niet de base point van het block.  :cry:

Beste CADliefhebbers,

Ik weet te weinig van AutoCAD 2006, maar ik dacht dat het met de BLOCK EDITOR
voor Dynamic Blocks(dynamische symbolen) het wel kon.
Dit heb ik namelijk geconcludeerd uit de White Paper serie van Ellen Finkelstein voor AutoDesk:

Dynamic Blocks in AutoCAD 2006
Part 2 of 3: Iventory of Block Editor, Commands, Parameters Actions, and Parameter Sets.
Dynamic Blocks in AutoCAD 2006
Part 3 of 3: Advanced Features of Dynamic Blocks.

Zij heeft het nl. over: Cycling Through Insertion Points
Wie weet hier meer over, en wil daarover AUB iets vertellen.

Groetjes HofCAD CSI
ACADcadabra

Kenny H

Beste,

Bij de BLOCK EDITOR voor Dynamic Blocks kun je idd uw snappunt/basepoint wijzigen. :wink:

Als je die pallete van Block Authoring Palettes op tabblad Parameters staat, dan naar onder scrollen,
daar staat dan een knop Base Point Parameter.

Via deze knop kies je een willekeurig NIEUW snappunt/inserteerpunt.
Dan sluit je block editor dan gaat hij vragen of je deze wijzigingen wil opslaan.
8) Volvo 4 Life 8)

Kenny H

Beste HofCAD,

Over die Cycling Through Insertion Points heb ik misschien iets gevonden in de help.

cycling, grips in dynamic block definitions

Specifies the grip-cycling order for the insertion point of a dynamic block reference. When you insert a dynamic block reference in a drawing, you can use the CTRL key to cycle through the grips that have cycling turned on in the block definition. The grip you select as you cycle is used as the insertion point for the block reference.

Grip Cycling List

Lists the grips in the dynamic block definition. A check mark in the cycling column indicates that cycling is turned on for that grip.

Move Up

Moves the selected grip up in the cycling order for the dynamic block reference.

Move Down

Moves the selected grip down in the cycling order for the dynamic block reference.

Cycling

Turns cycling on or off for the selected grip. A check mark in the cycling column indicates that cycling is turned on for that grip.
8) Volvo 4 Life 8)