yoin

Nikolai

Een vraagje,

Ik heb in mijn tekening een x-ref geladen. In deze x-ref staan straatnamen ed.
Is het mogelijk om de x-ref te doorzoeken naar deze straatnamen zonder dat ik mijn x-ref moet binden en exploden?

Ik werk met Autocad 2005

Groeten Niek

Dnereb

Waar staan die straatnamen in Attributen of in wat anders?

Nikolai

Nee, de teksten in de x-ref zijn gewoon single-line texten.

Groetjes

WebRacer

Webracer is begonnen aan het schrijven van een programma die teksten kan vervangen in Xref's.
En waar je keuze hebt welke Xref's aangepast moeten worden, of er teksten en/of blocks met atributen en/of bematingen dienen bekeken te woren.

Voorlopig vb. van de dialoogbox (dubbelklik voor groter voorbeeld) :

Het voorlopige programma toont de DCL zoals hij zal werken:
download EDxref.vlx
?

Kenny H

Ook wéér een fantastische inzet van webracer.

:ole:  :ole:  :ole:  :ole:  :ole:  :ole:
8) Volvo 4 Life 8)

Kenny H

Webracer, het is niet mijn bedoeling u te verbeteren maar Selekteer wordt zo niet geschreven :!:  :duivel1:
Selecteer moet het worden.   :wink:  :lol:

Waarom staat er daar 2x Geef de te vervangen tekst op: :?: :?:

Verder geen commentaar meer :!:  :roll:  :wink:  :D
8) Volvo 4 Life 8)

WebRacer

Omdat ik er nog mee bezig ben..... :oops:  :oops:
?

WebRacer

Amaai, ik ben deze keer aan iets begonnen, ik heb er al vele uurtjes op zitten kauwen, vooral omdat ik niet eeuwig veel met Xref's werk...
Maar enfin, we doen ons best.
Wat hebben we al:

De dialoogbox kon je al bekijken, wat werkt er dan al?

Wel, Texten en Mtexten (in DCL -> teksten) kunnen al aangepast worden via de DCL.

Hoe werkt het? -> het maakt een scriptfile'ke en doorloopt de aanwezige Xref's, op zoek naar uw te vervangen woord, en vervangt deze.

Wat is nog beetje het probleem -> je moet met commando 'XRL' de Xref's herladen nadat het command voltooid is... Waarom kan dat niet mee in de lisp? Omdat ik nog geen oplossing vond, het kan nog komen.

volgende stap -> de bematingen kunnen vervangen, al ben ik wel aan paar dagen rust toe...

Dus veel plezier alvast, en JA er zullen zeker nog bugs inzitten, en JAZEKER mag je die melden!!

Het voorlopige programma dat al beetje werkt...:
download EDxref.vlx
?

FastFiber